فناوری اطلاعات

سیاست جدید اوراکل: معاوضه نرم‏‌افزار با خدمات پردازش ابری

منبع: همکاران سیستم
اوراکل سیاست جدیدی اتخاذ کرده است که به مشتریان این شرکت اجازه می‌‏دهد نرم‌‏افزارهایی را که از این شرکت خریداری کرده‌‏اند با خدمات پردازش ابری این شرکت معاوضه کنند. 
 
به گزارش وب‏‌سایت computerworld، کاربران محصولات نرم‌‏افزاری اوراکل می‌‏توانند به جای اینکه پشتیبانی‏‌های سالانه این شرکت را برای نرم‏‌افزارهای خریداری‏‌شده دریافت کنند، از خدمات پردازش ابری این شرکت استفاده کنند. سیاست جدید اوراکل به کاربران اجازه می‌‏دهد با پولی که به عنوان حق اشتراک پشتیبانی‏‌های سالانه محصولات نرم‏‌افزاری می‌‏پردازند، از نرم‌‏افزارهای تحت پردازش ابری (SaaS) استفاده کنند. 
 
شرکت اوراکل این سیاست را در واکنش به استقبال کاربران از خدمات پردازش ابری رقبایی مثل وُرک‏دِی و سیلزفورس اتخاذ کرده است. این سیاست که Customer ۲ Cloud (هدایت مشتریان به سمت خدمات پردازش ابری) نام دارد به کاربران نرم‌‏افزارهای مدیریت سرمایه‌‏های انسانی (HCM) و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این شرکت اجازه می‌‏دهد به جای استفاده از نسخه‌‏های نرم‏‌افزاری این راهکار‌ها از نسخه‏‌های ابری مشابه استفاده کنند. بسته نرم‌‏افزاری E-Business، سیبل (Siebel)، پیپل‏‌سافت (PeopleSoft) و جی دی ادواردز اینترپرایز وان (JD Edwards EnterpriseOne) از جمله نرم‌‏افزارهایی هستند که کاربران آن‌ها می‌‏توانند به جای دریافت پشتیبانی‏‌های سالانه برای آن‌ها از نسخه‌‏های ابری آن‌ها استفاده کنند. 
 
شرکت اوراکل برای انتقال مشتریان خود به حوزه محصولات پردازش ابری از خدمات استقرار سریع کلود اکسپرس (Cloud Express) استفاده می‌‏کند. 
شرکت سپ نیز سال گذشته با اتخاذ سیاست مشابهی تلاش می‌‏کرد بازار محصولات پردازش ابری خود را به سرعت گسترش دهد و در عین حال مشتریان نرم‏‌افزارهای غیر ابری خود را نیز حفظ کند.

​​