اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

May 9, 2014
12:09 جمعه، 19ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62109

رئیس هیئت مدیره مخابرات از طلب ۲۸۰ میلیارد تومانی مخابرات از دولت و بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی به مالک این شرکت خبر داد

رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات ۲۸۰ میلیارد تومان از وزارت اقتصاد طلبکار و ۱۰۰ میلیارد تومان به مالک سهام مدیریتی شرکت بدهکار است.

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران طبق یکی از بندهای حسابرسی شرکت مخابرات ایران اعلام شد که این شرکت بخشی از سود دولت و سهامدار عمده (شرکت توسعه اعتماد مبین) را در موعد مقرر پرداخت نکرده است.
 
سیدمصطفی سیدهاشمی رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران در این باره توضیح داد که در زمان خرید مخابرات اعلام شد که آنچه مربوط به قبل از خصوصی‌سازی مخابرات بوده است دولت متعهد به پرداخت آن است.
 
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران ادامه داد:‌ 5 سال است که 280 میلیارد تومان از وزارت اقتصاد طلبکار هستیم و تکلیف این طلب هنوز مشخص نشده است.
 
وی ادامه داد:‌ به دلیل طولانی شدن زمان رسیدگی به  این طلبکاری علیرغم پیگیری‌های متعدد شرکت مخابرات ایران، در نهایت تصمیم گرفته شد که مخابرات مبلغ 280 میلیارد تومان بدهی خود را از سهم دولت (وزارت اقتصاد) کم و سپس سود دولت را پرداخت کند.
 
سیدهاشمی توضیح داد: این در حالی است که شرکت مخابرات به سهامدار عمده خود نیز بدهکار است و توسعه اعتماد مبین (مالک 50+1 درصد سهام مخابرات) بابت این بدهی به سازمان خصوصی‌سازی در حال پرداخت جریمه است.
 
رئیس هیأت مدیره شرکت مخابرات ایران یادآور شد:‌ بدهی مخابرات به توسعه اعتماد مبین ۱۰۰ میلیارد تومان است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.