اپراتورها

May 13, 2014
14:31 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62169

مخابرات: 3G به قم میرسد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم از ورود نسل سوم شبکه مخابراتی به استان قم در نیمه دوم سال جاری خبر داد. 

به گزارش مهر، اسدالله دهناد قبل از ظهر یکشنبه در نشست خبری که به مناسبت 27 اردیبهشت روز جهانی مخابرات در سالن کنفرانس اداره مخابرات استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه عصر فعلی را عصر ارتباط نامیده‌اند اظهار داشت: امروز فناوری اطلاعات یکی از مولفه‌های قدرت در جهان است. 
دهناد گفت: یکی از مهم ترین شاخص‌های توسعه در کشورها شاخص های ارتباطی است که عملکرد استان قم در این زمینه درخشان بوده است.
 مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم تصریح کرد: در بخش تلفن ثابت در ابتدای انقلاب فقط 7 هزار تلفن ثابت فعال بود که تعداد اندکی از خانواده‌ها از نعمت آن برخوردار رسیده بودند اما در حال حاضر به بیش از 580 هزار رسیده است. 
به گفته وی ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان قم 38 درصد است در حالی که میانگین کشوری حدود 36 درصد اعلام شده است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم با بیان اینکه برنامه‌های این شرکت در سال گذشته به طور کامل و حتی بیشتر از برنامه‌ریزی‌ها محقق شد خاطرنشان کرد: در ارتباط با تلفن همراه نیز در استان قم یک میلیون و 200 هزار تولید ظرفیت شده است و ضریب نفوذ آن بالای 93 درصد است که حدود 18 درصد بالاتر از میانگین کشوری است. 
به گفته وی شرکت مخابرات استان در این زمینه رتبه نخست در کشور را به خود اختصاص داده و در بخش کیفیت ارتباطات سیار نیز رتبه‌های ممتازی را به خود اختصاص داده است. 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان در بخش دیگری از سخنانش به برنامه سال 93 این شرکت اشاره کرد. وی راه اندازی نسل سوم تلفن همراه است که زیرساخت خوبی برای گسترش فضای ارتباطی در استان را فراهم می‌کند، مهم‌ترین این برنامه‌ها دانست. 
دهناد با بیان اینکه از نیمه دوم امسال شاهد بهره‌برداری از این طرح مهم خواهیم بود تصریح کرد: نسل سوم اپراتورها در موضوع دیتا در تلفن همراه این موضوع افزایش کارآمدی دارد که در این راستا برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی 76 سایت تری جی انجام شده است. 
وی افزود: در کنار موضوع تجهیزات 3G، نصب و راه اندازی 10 سایت 4G در مراکز فرهنگی و آموزشی را در دستور کار داریم تا به مراتب سرعت دانلود و آپلود بهتری داشته باشیم. به گفته دهناد مخابرات استان قم در این زمینه جز 5 استان برتر کشور است که حدود 64 هزار و 900 شماره پورت دیتا نصب کرده و 42 هزار مشترک ADSL دارد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.