اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

May 13, 2014
15:07 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62182

پروانه PAPها بدون فیکس LTE در حال تدوین است

یک فعال بازار اینترنت گفت: در بازنگری پروانه شرکت‌های PAP، تکنولوژی 4G و LTE ثابت به این پروانه‌‌ها اضافه نشد و با همان فناوری سیم مسی ۱۰ سال پیش پروانه‌ها در دست تمدید است.

محمد علی یوسفی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: هفته گذشته آخرین نظر در خصوص پروانه‌های جدید از شرکت‌های PAP اخذ شد و گفته شده که این موضوع در جلسه این هفته کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح خواهد شد.
 
این فعال بازار اینترنت کشور افزود: علیرغم صحبت‌هایی که در مورد لزوم تغییر رویه از تکنولوژی محور به سرویس محور در صدور پروانه‌ها مطرح شد؛ اما در پروانه بازنگری شده شرکت‌های PAP، محدودیت‌ تکنولوژی برداشته نشد و با همان فناوری سیم مسی 10 سال پیش پروانه‌ها در دست تمدید است.
 
مدیرعامل انتقال داده‌های آسیاتک تصریح کرد: به این ترتیب با توجه به شرایطی که سازمان تنظیم مقررات برای بازار متصور است، برخلاف انتظارها تکنولوژی 4G و LTE ثابت به پروانه‌ شرکت‌های PAP‌ اضافه نشد.
 
وی اظهار داشت: همچنین انتظار می‌رفت در تدوین پروانه‌های جدید، ارزیابی‌های چند ساله رگولاتوری از فعالیت 11 شرکت PAP مورد استفاده و موثر قرار گیرد؛ به این معنی که شرکت‌هایی که توسعه بیشتری در استان‌های کشور داشته‌اند و فعالیت خود را از مناطق سود‌ده به استان‌های کم‌سوده‌تر توسعه داده‌اند، از امتیاز بیشتری برخوردار باشند که علیرغم این انتظار هم‌اکنون تمام شرکت‌ها از شرایط یکسانی در پروانه‌های جدید «ندا» برخوردارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.