گوشی

May 13, 2014
18:11 سه شنبه، 23ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62198

سامسونگ 120 میلیون دلار به اپل خسارت می‌دهد

دور دوم حملات قانونی اپل علیه سامسونگ در حال انجام شدن است و طی آن تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آیفون توانسته بار دیگر رقیب کره‌ای خود را شکست دهد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دادگاه عالی آمریکا بر اساس بررسی‌های گسترده خود اعلام کرد که شرکت سامسونگ در زمینه استفاده از دو حق امتیاز اپل تخلف کرده است و بر این اساس می‌بایست 119 میلیون و 625 هزار دلار خسارت پرداخت کند.

این تخلف در جریان تولید گوشی هوشمند Galaxy S II صورت گرفته است و سامسونگ پس از گذشت این مدت طولانی هم‌اکنون مجبور است خسارت مربوط به آن را پرداخت کند.

البته باید توجه داشت این پیروزی آنقدرها هم که اپل تصور می‌کرد بزرگ نیست. زیرا شرکت اپل در شکایت خود اعلام کرد بود که سامسونگ از 5 حق امتیاز آن‌ها به صورت غیرقانونی استفاده کرده است و می‌بایست بابت این کار 2.2 میلیارد دلار خسارت بدهد.

اما دادگاه عالی آمریکا در پی بررسی‌های خود به این نتیجه رسید که این تخلف‌ها تنها برای دو حق امتیاز اپل صورت گرفته است که خسارت مربوط به آن هم 119 میلیون دلار محاسبه می‌شود.

دو حق امتیازی که سامسونگ در مورد آن‌ها تخلف انجام داده است به قابلیت دسترسی سریع به سایت‌های اینترنتی با شماره ثبتی 674 و قابلیت حرکت بخشی از صفحه‌نمایش برای قفل کردن آن با شماره ثبتی 721 مربوط می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.