فناوری اطلاعات

May 14, 2014
4:58 چهارشنبه، 24ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62216

بهترین شرکت‌های تکنولوژی خارج از دره سیلیکون

ندا لهردی: اشتغال‌زایی و به کارگیری نیروهای کارآزموده و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولت‌ها و کشورها در سال‌های اخیر بوده است. 
 
در میان بخش‌ها و صنایع مختلف، بخش IT و تکنولوژی به خاطر ماهیت روبه‌رشد و به روز خودش همیشه فرصت‌های شغلی مختلف و متنوعی در خودش دارد و به همین دلیل هم مورد توجه قرار می‌گیرد.  به‌طور کلی کارشناسان معتقدند که فرآیند استخدام و اشتغال‌زایی زمانبر و مستلزم صرف هزینه است و به همین دلیل هم چالش و مشکلات مختلفی را پیش روی کارآفرینان قرار می‌دهد. بر اساس آمار منتشر شده در این زمینه، هزینه اشتغال‌زایی برای هر نفر یا هزینه ایجاد هر شغل برابر 5134 دلار است و از طرفی ایجاد هر شغل به زمانی برابر 95 روز نیاز دارد. این در حالی است که بودجه جهانی برای اشتغال‌زایی در سال 2014 برابر 400 میلیارد دلار است. با این اوصاف است که کارشناسان در بررسی‌های متفاوت به این نتیجه رسیده‌اند که بخش تکنولوژی و IT فرصت‌های شغلی زیاد و متنوعی دارد تا جایی که حتی در بسیاری از موارد تعداد فرصت‌های شغلی خالی و اشغال نشده در این بخش حتی بیشتر از تعداد افراد کارآزموده و حرفه‌ای مناسب برای اشغال این مشاغل است. شاید به خاطر تمام این دلایل باشد که برای بسیاری از افراد کار در دره تکنولوژی یا سیلیکون ولی یک رویای بزرگ و خوب است. هر چه باشد بزرگ‌ترین و پردرآمدترین شرکت‌های فعال در عرصه تکنولوژی جهان در این دره حضور دارند و کار می‌کنند. در این میان اما بد نیست بدانید که بعضی شرکت‌های تکنولوژی بزرگ و شناخته شده هم هستند که مقر و دفتر مرکزی آنها در خارج از دره تکنولوژی و سیلیکون ولی قرار دارد. به همین دلیل هم مجله معتبر Business Insider به تازگی به بررسی و معرفی بهترین شرکت‌های تکنولوژی برای کار که در خارج از سیلیکون ولی قرار دارند، پرداخته است. این شرکت‌ها به ترتیب عبارت است از:
1 – شرکت Orbitz؛ حس همدلی: این شرکت که در زمینه خدمات آنلاین مسافرتی فعالیت می‌کند در شیکاگو قرار دارد و امتیاز 4/4 از 5 را از کارمندانش گرفته است. این شرکت همکاری نزدیکی با شرکت‌های هواپیمایی و هتل‌های بزرگ سرتاسر دنیا دارد و کار برنامه‌ریزی سفر و انجام امور مسافرتی را برای کاربرانش ساده‌تر می‌کند. هر چند این شرکت موفقیت چندانی در بازار بورس ندارد، اما به خاطر استخدام افراد باهوش و شرایط کاری مناسب و راحتش شناخته می‌شود. کارمندان این شرکت معتقدند که فضای کاری در Orbitz بسیار شاد و مبتنی بر همکاری تیمی است.
2 – شرکت Qualcomm؛ موفقیت با سرعت زیاد: این شرکت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان پردازنده‌های کامپیوتری در دنیا است در منطقه سن دیه گو قرار دارد و امتیاز کارمندانش به آن 1/4 از 5 است. پردازنده‌های Snapdragon این شرکت در حال حاضر در بازار تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند جایگاه خوبی دارد و سود قابل توجهی را هم نصیب آن کرده‌اند. در واقع انقلاب ابزارهای هوشمند موفقیت زیادی را برای کارمندان این شرکت به دنبال داشته است. آنها معتقدند که تیم حرفه‌ای و روند رشد سریع در این شرکت مهم‌ترین انگیزه‌های کار برای آنها هستند.
3 – شرکت CDW؛ تعادل خوب بین کار و زندگی: این شرکت که درزمینه ارائه محصولات و خدمات تکنولوژی به بنگاه‌های تجاری، دولت‌ها و موسسات آموزشی فعالیت می‌کند، در ورنون هیلز در منطقه شیکاگو قرار دارد و امتیاز 8/3 از 5 را از کارمندانش دریافت کرده است. داستان تاسیس و راه‌اندازی این شرکت تا حد زیادی شبیه به شرکت Dell است. کارمندان CDW معتقدند که در این شرکت تعادل مناسبی میان کار و زندگی شخصی وجود دارد و به این دلیل آنها رضایت زیادی از کارشان دارند.
4 – شرکت MathWorks؛ محصولات جالب و تجربه خوب کاری: این شرکت که در زمینه تولید و ارائه نرم‌افزارهای کامپیوتری وابسته به ریاضیات کار می‌کند، در منطقه ناتیک در ماساچوست قرار دارد. این شرکت امتیاز 8/3 از 5 را از کارمندانش گرفته است. این کارمندان معتقدند که فرهنگ همکاری و حس مثبتی که در این شرکت جریان دارد کار را برای آنها لذت‌بخش می‌کند.
5 – شرکت Citrix Systems؛ درآمد خوب و همکاران باهوش: یک شرکت نرم‌افزاری بین‌المللی که در سال 1989 در منطقه فلوریدا تاسیس شده است. این شرکت امتیاز 8/3 از 5 را از کارمندانش دریافت کرده است و به‌خاطر ارائه نرم‌افزارهای مدیریت تکنولوژی در بازار شناخته می‌شود. کارمندان این شرکت معتقدند که پرداخت حقوق و درآمدشان خوب بوده و فضای دوستانه‌ای در این شرکت حاکم است.
6 – شرکت National Instruments؛ یک جای خوب برای رشد و پیشرفت: این شرکت که در منطقه اوستین در تگزاس قرار دارد، در زمینه طراحی و تولید تجهیزات تست خودکار فعالیت می‌کند. این شرکت امتیاز 8/3 از 5 را از کارمندانش دریافت کرده است و به عقیده آنها کیفیت کار در
 National Instruments بالا بوده و این کارمندان می‌توانند کار در کنار افرادی با تجربه و حرفه‌ای را تجربه کنند.
7 – شرکت CareerBuilder؛ اهمیت زیاد مدیران به کارمندان: این شرکت در واقع بزرگ‌ترین وب سایت کاریابی در ایالات متحده است که تعداد بازدیدکنندگان آن در هر ماه به بیش از 24 میلیون نفر می‌رسد. این شرکت در منطقه شیکاگو قرار دارد و امتیاز کارمندانش به آن 7/3 از 5 است. این کارمندان معتقدند که شرکت CareerBuilder جای بسیار خوبی برای کار است، چون مدیران آن اهمیت زیادی برای کارمندان خود قائل هستند و آنها را برای رشد و پیشرفت ترغیب می‌کنند.
8 – شرکت Texas Instruments؛ همکاران خوب: این شرکت که در منطقه دالاس واقع شده است، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بازار جهانی پردازنده‌های نیمه رسانای کامپیوتری است. کارمندان این شرکت امتیاز 7/3 از 5 را به آن داده‌اند و معتقدند که محیط کاری و همکاران خوب باعث شده است انگیزه بیشتری برای کار در اینجا داشته باشند. 
9 – شرکت Microsoft؛ جایی مناسب برای افراد با استعداد و باانگیزه: این شرکت در منطقه ردموند در واشنگتن واقع شده است و امتیاز 7/3 از 5 را از کارمندانش گرفته است. غول نرم‌افزاری دنیا که در سال‌های اخیر تلاش زیادی برای ورود به بازار ابزارهای هوشمند کرده است، از نظر کارمندانش یک جای خوب برای افراد با استعداد است که دوست دارند به سرعت رشد کنند.
10 – شرکت Rackspace؛ مثل یک خانواده: این شرکت در زمینه خدمات میزبانی وب فعالیت می‌کند و در منطقه ویندکرست در تگزاس واقع شده است. کارمندان این شرکت امتیاز 6/3 از 5 را به آن داده‌اند و معتقدند که Rackspace یک شرکت بسیار خوب برای کار است و محیط کاری آن بسیار صمیمی است تا جایی که آنها فکر می‌کنند در کنار افراد خانواده‌شان در حال کار کردن هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.