اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 15, 2014
17:31 پنجشنبه، 25ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62228

نوکیا جای پای خود را در بازار فناوری‏‌های پردازش ابری محکم می‌‏کند

شرکت نوکیا که دوره اوج خود در بازار گوشی‌‏های همراه را پشت سر گذاشته و واحد گوشی‌‏های همراه خود را نیز به شرکت مایکروسافت واگذار کرده است، قصد دارد جای پای خود را در بازار فناوری‏‌ها و خدمات پردازش ابری محکم کند. 
به گزارش وب‏‌سایت toptechnews، شرکت‏‌های مایکروسافت و جونیپر نت‏وُرک اعلام کرده‏‌اند قصد دارند در بازار فناوری‏‌های پردازش ابری با یکدیگر همکاری کنند. این دو شرکت اعلام کرده‌‏اند راهکارهای پردازش ابری خود را که مبتنی بر یک اکوسیستم منبع‌‏باز است، برای اُپراتورهای شبکه‏‌های بی‌سیم عرضه کنند. 
این راهکار که تلکو کلود (Telco cloud) نام دارد مبتنی بر پلت‏فرم منبع باز اوپن‏استاک است که قابلیت‏‌هایی همچون سازماندهی خودکار نرم‌‏افزار‌ها، ارتباطات تحت نرم‌‏افزار و مدیریت شبکه‏ را برای کاربران به ارمغان می‌‏آورد. نوکیا قصد دارد در این همکاری راهکار Liquid Core خود را با معماری پایگاه‏های داده متافابریک (Metafabric) جونیپر یکپارچه کند. راهکار نوکیا در این حوزه قابلیت‏‌هایی همچون مجازی‏‌سازی و مدیریت محصولات پردازش ابری ویژه ارتباطات راه دور را عرضه می‌‏کند. راهکار جونیپر در این حوزه نیز از قابلیت‏‌هایی مثل مجازی‏‌سازی شبکه‏‌ها و اتوماسیون شبکه‏‌های ابری که مورد استفاده کاربران شبکه‌‏های تحت نرم‌‏افزار است، برخوردار است. 
شایگان خردپور، مدیر عامل جونیپر درباره این شراکت گفته است: اُپراتورهای شبکه‏‌های بی‌سیم در حال حاضر نیازمند مزیت‏‌های شبکه‏‌های هوشمند High-IQ هستند که می‌‏تواند زیرساخت‏‌های آن‌ها را به راهکارهای تلکو کلود متصل کند و موقعیت آن‌ها در زمینه خدمات مجازی‏‌سازی را ارتقا بخشد. دو شرکت نوکیا و جونیپر در حال حاضر بر روی راهکارهای شبکه‌‏ای منبع بازی تمرکز کرده‏‌اند که بویژه برای اُپراتورهای خدمات همراهی که قصد دارند عرضه‌‏کنندگان خدمات همراه را به فناوری‏‌های پردازش ابری مجهز کنند، حائز اهمیت است. 
گفتنی است یک نشریه آلمانی پیش از این از تمایل و علاقه نوکیا برای خرید شرکت جونیپر خبر داده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.