اپراتورها

تلفن همراه

May 20, 2014
13:43 سه شنبه، 30ام اردیبهشتماه 1393
کد خبر: 62293

اختلال رایتل در استان‌های هم‌کد شده

پس از هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت در استان‌های مختلف برخی از کاربران اپراتور سوم تلفن همراه از مشکلات شماره‌گیری این شهر‌ها با خطوط رایتل خبر داده‌اند.
 
 
به دنبال اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت که تا کنون در حدود هشت استان به اجرا درآمده تغییراتی در شماره تماس‌های مشترکان این استان‌ها ایجاد شده و معمولا یک رقم به ابتدای آن‌ها اضافه شده و کدهای شهری آن‌ها نیز تغییر کرده است. 
 
اما پس از تغییر این شماره‌ها، مشترکان اپراتور سوم یعنی افرادی که از سیم‌کارت‌های رایتل استفاده می‌کنند در موارد متعدد در گرفتن شماره‌های تلفن ثابت با مشکلاتی مواجه شده‌اند. 
 
در این زمینه برخی کاربران اپراتور سوم در استان زنجان این گونه اعلام کرده‌اند که پس از هم‌کد شدن این شهر در موارد متعدد وقتی از خط رایتل با تلفن‌های ثابت تماس گرفته می‌شود این پیام داده می‌شود که شماره مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمی‌باشد. 
 
روابط عمومی اپراتور سوم در این زمینه گفته است که بر اساس روال مرسوم شرکت مخابرات ایران برای تغییر در شماره‌های استان‌های هم‌کد شده نامه‌ای را به اپراتورهای کشور ابلاغ می‌کند که برای استان‌های سمنان و قزوین که پیش از این هم‌کد شده بودند این اتفاق افتاده و به دنبال ابلاغ این نامه تغییرات لازم از ۲۲ اردیبهشت ماه در استان سمنان انجام شد و در استان قزوین هم تا سی و یکم اردیبهشت ماه انجام می‌شود. اما گفته می‌شود تاکنون برای استان‌های زنجان و همدان هیچ نامه‌ای از سوی مخابرات به اپراتور سوم ارسال نشده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.