رگولاتوری

May 23, 2014
14:33 جمعه، 2ام خردادماه 1393
کد خبر: 62331

اعتراضات صنف به جشنواره فاوا ادامه دارد: لزوم بهبود شیوه‌ ارزیابی

یکی از برگزیدگان جشنواره فاوا گفت: در مجموع نفس عمل ارزیابی کردن اپراتورها مثبت است؛ اما در سال‌های بعد باید شیوه ارزیابی بهبود یابد، نتایج از حالت محرمانگی خارج و برای بهبود وضعیت به اپراتورها نیز اعلام شود.

احمد نخجوانی در یک نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص ارزیابی و رتبه‌بندی اپراتورهای کشور در جشنواره فاوا، اظهار داشت: ارزیابی‌ها بر اساس مدل تعالی سازمانی EFQM انجام شده که شرکت‌ها طبق اصول و توصیه‌های این مدل، اظهارنامه تهیه می‌کنند و ارزیاب به اظهارنامه‌ها نمره می‌دهد.
 
مدیرعامل آریا رسانه تدبیر افزود: شرکت در جشنواره فاوا برای فعالان حوزه لازم‌الاجرا است و در زمان اعلام شده‌ای، ارزیاب‌ها به شرکت مراجعه می‌کنند که هر سال نیز به دلیل کمبود وقت تهیه اظهارنامه‌ها توسط شرکت‌ها شتاب‌زده انجام می‌شود.
 
وی ادامه داد: ارزیابی با مسئولیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و عمل ارزیابی توسط یک مشاور ارزیاب انجام شده است.
 
وی در مجموع نفس عمل ارزیابی کردن اپراتورها را مثبت ارزیابی کرد، اما گفت: در سال‌های بعد باید شیوه ارزیابی بهبود یابد و نتایج از حالت محرمانگی خارج و عملکردها شفاف شود و فیدبک‌های این ارزیابی برای بهبود وضعیت به اپراتورها نیز اعلام شود.
 
نخجوانی همچنین در خصوص سرنوشت پروانه شرکت‌های PAP، اظهار داشت: در مورد پروانه بلاتکلیف هستیم و از رگولاتوری خواسته‌ایم تا زمان صدور پروانه‌های جدید اجازه اجرای پایلوت روی تکنولوژی‌های درنظر گرفته شده در پروانه را بدهند و همچنین تا پیش از صدور پروانه‌‌ها، حدود و صغور آنها را مانند اپراتورهای تلفن همراه تعیین کنند.
 
مدیرعامل شاتل درباره‌ اجرای مصوبه 181 کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه‌های ADSL، اظهار داشت: کاهش تعرفه‌ها مصوبه کمیسیون و قانون است که باید اجرا شود و هر کسی اجرا نکند، تخلف کرده است.
 
وی همچنین با اشاره به طرح مشارکت شرکت مخابرات و شرکت‌های PAP در زمینه ارائه خدمات ADSL تصریح کرد: این طرح در اسفندماه بین طرفین به امضا رسید که طبق یکی از بندهای این طرح با موضوع عدم تبعیض، قرار است امکانات به صورت مساوی بین فعالان حوزه ADSL تقسیم شود.
 
نخجوانی یادآور شد: این طرح توسط مدیرعامل شرکت ارتباطات ثابت ایران امضا شده اما ابلاغ نشده است و هم‌اکنون به صورت سلیقه‌ای توسط مخابرات‌های استانی اجرا می‌شود.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.