اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 24, 2014
12:05 شنبه، 3ام خردادماه 1393
کد خبر: 62356

رشد 37 درصدی درآمد عرضه‌کنندگان خدمات تلفن اینترنتی در جهان

درآمد عرضه‌کنندگان خدمات تلفن اینترنتی(VoIP) و سرویس‌های تلفنی IMS در فصل نخست سال جاری میلادی 992 میلیارد دلار محاسبه شد که این رقم رشد37 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال 2013 تجربه کرد و البته، در مقایسه با سه ماهه قبل از درآمد جهانی شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات تلفن اینترنتی 9 درصد کاهش یافت.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مرکز تحقیقاتی Infonetics در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد درآمد شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات تلفن اینترنتی در فصل پایانی سال 2013 میلادی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد و پس از درآمد مراکز یاد شده در فصل نخست سال 2014 تقریبا در همه بخش‌ها کاهش یافت.
 
"دیان مایرز"(Diane Myers) مدیر ارشد مرکز VoIP،‌UC و IMS در شرکت Infonetics گفت: «خدمات صوتی مبتنی بر نسل چهارم شبکه‌های مخابراتی(VoLTE) اثر مثبتی بر بازار مراکز ارایه‌دهنده خدمات VoIP و IMS برجا گذاشته است. البته ما پیش‌بینی می‌کنیم که امسال از درآمد این بازار اندکی کاسته شود. زیرا اپراتورهای موبایلی طی یک سال گذشته خدمات مختلفی در این زمینه عرضه کرده‌اند و هزینه استفاده از سرویس‌های آن‌ها کاهش یافته است».
 
طی سه ماه نخست از سال جاری میلادی ابزارهای صوتی در حوزه خدمات ارتباطی رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه کردند و در این راستا آسیا و آمریکای شمالی در بخش خدمات VoLTE بیشترین درآمد را کسب کردند.
لازم به ذکر است که درآمد مراکز ارایه‌کننده خدمات یاد شده طی فصل نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل سیر صعودی را دنبال کرد و در این جریان آمریکای شمالی و آسیا پسیفیک بیشتر از دیگر مناطق کسب درآمد کردند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.