اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 27, 2014
12:21 سه شنبه، 6ام خردادماه 1393
کد خبر: 62398

ابراز امیدواری جهانگرد بر به نتیجه رسیدن طرح رومینگ ملی طی ماه‌های آینده

معاون وزیر ارتباطات اظهار امیدواری کرد که طرح رومینگ ظرف ماه‌های آینده به نتیجه برسد.

نصرالله جهانگرد صبح امروز در حاشیه چهارمین کنفرانس آماده سازی ملی برای اجلاس سران جامعه اطلاعاتی به پاسخگویی به چند سوال خبرنگاران پرداخت و در ارتباط با بحث رومینگ ملی اظهار کرد: این مساله در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قرار دارد و به دستور وزیر ارتباطات قرار بر آن است که ملاحظات فنی و هماهنگی‌های لازم در این زمینه در این سازمان به عمل بیاید.
 
رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات ادامه داد: خوشبختانه تاکنون مقدمات این کار انجام شده و امیدواریم به زودی و شاید تا پایان خرداد ماه زمان اجرایی شدن این طرح از سوی وزارتخانه اعلام شود.
 
جهانگرد در ادامه به ذکر توضیحاتی درباره این اجلاس پرداخت و عنوان کرد: براساس اقداماتی که پیش ازاین صورت گرفته بود بندهای مختلفی تعریف شده بود تا در یک بازه 10 ساله میزان اقداماتی که کشورهای مختلف درحوزه‌های متعدد انجام داده‌اند در سال 2015 مورد بررسی قرار گرفته و پیشرفت آن‌ها براساس اهدافی که برای هزاره سوم تعریف شده مورد سنجش قرار گیرد. چرا که در نهایت این مساله به سنجش پیشرفت کشورهای مختلف و بالا بردن سرعت پیشرفت کمک می‌کند.
 
وی ادامه داد: ما نیز در ایران برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه داشتیم و امیدواریم که در مدت باقیمانده تا این اجلاس بتوانیم دستاوردهای خوبی در عرصه‌های ملی و بین المللی برجای بگذاریم و بتوانیم تجربیات خود را منتقل کرده و از تجربیات دنیا بهره بگیریم.
 
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که این اجلاس بیستم خرداد ماه در ژنو برگزار خواهد شد، اظهار کرد: طبیعتا طی 10 سال گذشته در کشورهای مختلف و در سطح دنیا پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و موضوعات مهمی درعرصه اینترنت و IT جهانی روی داده است.
 
جهانگرد ادامه داد:‌ دراین اجلاس نیز این دو نکته مهم مورد بررسی قرار گرفت که آیا قرار است این فعالیت ها تا سال 2015 نیز در عرصه جهانی دنبال شود؟
 
وی همچنین اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در این اجلاس مورد توجه قرار خواهد گرفت بحث مدیریت اینترنت خواهد بود که ما در این زمینه جزو کشورهایی هستیم که اعتقاد داریم مدیریت این بخش باید تحت نظارت دستگاه‌های بین المللی مانند سازمان ملل قرار بگیرد.
 
او با بیان این‌که سلطه یک کشور به تنهایی بر عرصه مدیریت فضای مجازی مورد قبول ایران نیست توضیح داد: ما بر این باوریم این مساله آسیب‌هایی به دنبال دارد و افشاگری‌هایی مختلفی که طی سال‌های گذشته دراین زمینه صورت گرفته موید این موضوع است.
 
اما جهانگرد در پاسخ به این سوال که ایران در این اجلاس چگونه از رتبه 153 خود در عرصه پهنای باند دفاع می‌کند، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته عموم کشورهای دنیا برنامه باند پهن خود را تدوین کرده و در سطح ملی آن را به کار گرفته‌اند اما ما در کشور خودمان برنامه‌ای رسمی با عنوان باند پهن نداشتیم و مباحثاتی تحت عنوان اینترنت ملی، اینترانت یا شبکه ملی داشتیم که اکنون این ملاحظات تصویب شده و ما تحت عنوان شبکه ملی اطلاعات از آن یاد خواهیم کرد.
 
وی همچنین عنوان کرد: شبکه ملی اطلاعات شبکه دسترسی در درون کشور است که مدیریت آن به طور گسترده در دست دولت قرار دارد ما نیز از آغاز جدید این موضوع در برنامه خود قرار داده‌ایم و خوشبختانه فعالیت‌های اجرایی وسیعی در این حوزه صورت گرفته و ما به سرعت تلاش خواهیم کرد تا عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این وجود همچنان مردم به این شبکه دسترسی ندارند توضیح داد:‌ در حال حاضر شبکه ملی اطلاعات دسترسی خوبی در سطح ملی و در شهرها و خانواده‌ها دارد و ارتباطات اخیر نشان می دهد که این شبکه در دسترس قرار دارد اما در کیفیت، سرعت و همراهی این شبکه با خدمات جدید ما نیز مانند شما موافق هستیم که سوالاتی وجود دارد که امیدواریم با ارتقای ظرفیت دسترسی و توسعه سرویس‌ها و خدمات محتوا مردم بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.