اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 2, 2014
9:03 دوشنبه، 12ام خردادماه 1393
کد خبر: 62457

رگولاتوری: هزینه مکالمات شهری مشترکین دائمی همراه اول 27 درصد افزایش یافته است!

وبسایت رسمی سازمان تنظیم مقررات : با اجرای مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و اعمال تعرفه‌های جدید تلفن همراه از ابتدای اردیبهشت سال جاری، سوالات مختلفی درباره نحوه محاسبه تعرفه‌ها برای مشترکان تلفن همراه پیش آمده است. این اطلاعیه به منظور شفاف‌سازی ابعاد مختلف اجرای مصوبه کمیسیون و نحوه محاسبه تعرفه‌ها منتشر می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در مصوبه ۱۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه مکالمات تلفن‌همراه داخل شبکه‌ای برای سیم‌کارت‌های دائمی به صورت یکنواخت (flat) و بین ۴۹۹ ریال و حداکثر ۵۹۹ ریال تعیین شده است. در این مصوبه تعرفه شهری و بین‌شهری و هزینه جابجائی موجود که برای مشترکان تلفن همراه شرکت مخابرات ایران (همراه اول) اعمال می‌شد، حذف شد.
بر مبنای این مصوبه، شرکت مخابرات ایران تعرفه یک دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تلفن‌همراه و همچنین تعرفه یک دقیقه مکالمه تلفن‌همراه به سمت شبکه تلفن ثابت مخابرات ایران را، برای سیم‌کارت‌های دائمی ۵۷۰ ریال و برای  سیم‌کارت‌های اعتباری ۶۷۰ ریال تعیین کرد که این تعرفه‌ها از ابتدای اردیبهشت ماه برای مشترکان اعمال شده است.
 
شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل علیرغم ابلاغ مصوبه کمیسیون، تعرفه‌های خود را تغییر نداده و برای سیم‌کارت‌های دائمی تعرفه ۴۹۹ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری تعرفه ۶۲۰ ریال را برای مشترکان خود اعمال می‌کند.
​بر همین اساس در شرایط رقابتی مشترکین می‌توانند با مقایسه کیفیت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب کنند.
اطلاعیه رگولاتوری
در این مصوبه تعرفه پیامک بدون تغییر باقی مانده و تعرفه بین شبکه‌ای کماکان بدون تغییر و برای سیم‌کارت دائمی ۶۲۵ ریال و برای سیم‌کارت اعتباری حداکثر ۹۳۷ ریال می‌باشد.
با اجرای مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برای مشترکان همراه اول یکی از حالتهای زیر اتفاق می‌افتد:
۱- آن دسته از مشترکان همراه اول که فقط مکالمه شهری داشته و جابجائی و مکالمه بین شبکه‌ای با سایر اپراتورها هم نداشته باشند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان حداکثر ۲۷ درصد افزایش یافته است.
۲- در بدترین حالت آن دسته از مشترکان همراه اول که علاوه بر مکالمه شهری، مکالمه بین‌شهری و جابجائی هم داشته‌اند، در صورتی که دقایق مکالمه در یک دوره دو ماهه زمانی با دوره قبلی بدون تغییر مانده باشد، صورتحساب آنان کاهش چشمگیر تا ۳۰ درصد هم داشته است.
 
​بر همین اساس در شرایط رقابتی مشترکین می‌توانند با مقایسه کیفیت، تنوع و تعرفه خدمات اپراتور مناسب را انتخاب کنند.
 
 
/ویدئو/ مدیرعامل همراه اول: نرخ موثر 6 درصد و مکالمات شهری حدود 20درصد افزایش داشته
 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.