اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 4, 2014
9:27 چهارشنبه، 14ام خردادماه 1393
کد خبر: 62490

گزارش الف از کاسبی سنگین همراه اول در سکوت خبری

در حالیکه، نسبت مکالمات شهری عموم استفاده کنندگان تلفن همراه به مکالمات بین شهری آنها قابل مقایسه نیست، شرکت مخابرات، به بهانه تک نرخی کردن این دو نرخ، بیش از ۲۵ درصد قبوض موبایل را گران کرده است.
 
به گزارش الف، مدیرعامل همراه اول در پاسخ به گلایه ۲ تا ۳ برابر شدن قبوض این دوره پس از یکسان‌شدن تعرفه‌ها، گفت: برای مشترکانی که فقط مکالمه شهری داشته‌اند، بیش از ۲۵ درصد افزایش و برای مشترکانی که فقط مکالمه بین‌شهری داشته‌اند، قبوض با کاهش همراه شده است.
 
به گزارش فارس، وحید صدوقی مدیر عامل همراه اول در پاسخ به گلایه برخی مشترکان از افزایش مبالغ قبوض این دوره پس از اجرای طرح یکسان‌سازی تعرفه‌های همراه اول، اظهار داشت: تغییر مبلغ قبوض مشترکان در این دوره با توجه به نوع استفاده متفاوت بوده است.
 
مدیرعامل همراه اول ادامه داد: علاوه بر مکالمه، موارد مختلفی از جمله رومینگ بین‌المللی، ارزش افزوده، GPRS و مالیات در قبوض تاثیر گذار است.
 
وی افزود: برای مثال در سال ۹۳، مالیات ارزش افزوده از ۶ درصد به ۸ درصد افزایش یافته است.
 
وی گفت: برای مشترکانی که فقط مکالمه شهری داشته‌اند، هزینه قبض در این دوره بیش از ۲۵ درصد رشد کرده است؛ زیرا نرخ موثر تلفن همراه دائمی به طور میانگین ۶ درصد رشد کرده است. نرخ قبلی ۵۳ تومان بوده و نرخ جدید ۵۷ تومان است.
 
مدیر عامل همراه اول ادامه داد: همچنین اگر تمامی مکالمات بین‌شهری بوده است، در این دوره مبلغ قبوض کاهش یافته است؛ زیرا نرخ هر دقیقه از ۷۶ تومان به ۵۷ تومان کاهش یافته است.
 
کاسبی از محل برگزاری مسابقات مشابه لاتاری به جای توجه به بهبود خدمات، کاسبی با سرویس هایی مانند فال حافظ و … از دیگر اقدامات مخابرات برای افزایش درآمد است که به مدد تبلیغات سنگین این شرکت اجرا شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.