سخت‌افزار

لبه تکنولوژی

June 8, 2014
3:48 یکشنبه، 18ام خردادماه 1393
کد خبر: 62543

اینتل کابل و سیم را از رایانه‏‌ها حذف می‌‏کند

شرکت اینتل قصد دارد با توسعه فناوری‏‌های جدید، سیم‏‌ها را به طور کامل از رایانه‌‏های حذف کند.
 
به گزارش وب‏سایت computerworld، شرکت اینتل در حال حاضر بر روی فناوری‏‌های بی‏‌سیمی کار می‏‌کند که رایانه‌‏ها را از وجود هرگونه کابل و سیم بی‏‌نیاز می‌‏کند. این خبر را کِرک اسکائوگن، یکی از معاونین ارشد ایتنل در سخنرانی خود در کنفرانس کامپیوتکس (Computex) در تایپه اعلام کرده است.
 
بر اساس این گزارش، شرکت اینتل می‌‏کوشد فناوری‏‌های شارژ، صفحه نمایش، انتقال داده و داک‏ها را از کابل و سیم بی‏‌نیاز کند و همه آنها را بی‏‌سیم کند. اسکائوگن گفته است اینتل امیدوار است اولین رایانه‏‌های مجهز به این فناوری از سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران قرار گیرد. قرار است در این رایانه‌‏ها پردازنده‌‏های جدیدی به نام اسکای‏لیک (Skylake) به کار رود که در واقع نسل بعد از تراشه‏‌های براودویل (Broadwill) به شمار می‌‏رود. این پردازنده‌‏ها امکان تجهیز رایانه‌‏ها به فناوری‌‏های بی‌‏سیم را فراهم می‏‌کند.
بر اساس این گزارش، شرکت اینتل قصد دارد از فناوری جدیدی به نام WiGig برای این منظور استفاده کند که حداقل از آخرین نسخه فناوری WiFi ۸۰۲.۱۱ac سه برابر سریع‏‌تر عمل می‏‌کند. این فناوری به کاربران کمک می‏‌کند از ابزارهایی مثل صفحه‏‌کلید و ماووس بی‏‌سیم با سهولت بیشتری استفاده کنند. این شرکت در حال حاضر مشغول توسعه این فناوری برای استفاده بر روی رایانه‏‌های دسکتاپی، لپ‏ تاپ‏‌ها و صفحه‌‏نمایش‏‌های دارای وضوح تصویر عالی است. شارژ بی‏‌سیم نیز از جمله فناوری‏‌هایی است که اینتل در تلاش است آن را تقویت کند. این شرکت نوع خاصی از این فناوری را توسعه داده است که قادر به انتقال ۲۰ وات نیروی الکتریسیته به صورت بی‏‌سیم است.
 
شرکت اینتل علاوه بر تلاش برای بی‌‏سیم کردن رایانه‌‏ها می‌‏کوشد آنها را تعاملی‏‌تر کند. اسکائوگن گفته است اینتل رایانه‌‏های مجهز به دوربین‏‌های سه‏‌بعدی را تا پایان سال جاری روانه بازار خواهد کرد. این دوربین‏‌ها همانند چشم انسان عمل می‏‌کنند و قابلیت تهیه تصاویر عمیق را دارا هستند. تصاویر عمیقی که به کمک این دوربین‏‌ها به دست می‏‌آید امکان تشخیص احساسات کاربران و یا حتی عادت‏‌های مطالعه‏‌ای آنها را فراهم می‏‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.