اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

June 9, 2014
15:26 دوشنبه، 19ام خردادماه 1393
کد خبر: 62590

مدیرعامل شاتل: مخابرات با مطالبه هزینه ها بدون احتساب تخفیف پهنای باند شروع قه قطع سرویس PAPها کرده است

مدیرعامل یک ارائه‌دهنده ADSL گفت: شرکت‌های PAP مصوبه کاهش 20 درصدی قیمت اینترنت کاربر نهایی را به دو شرط دریافت تخفیف از زیرساخت و مخابرات اجرا کرده‌اند، اما اکنون مخابرات با مطالبه مبالغ بدون احتساب تخفیف، آغاز به قطع سرویس PAP‌ها در استان‌ها کرده است.

 
در بهمن ماه سال گذشته، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تصمیم گرفت قیمت اینترنت برای کاربران نهایی حداقل 20 درصد کاهش یابد و به این منظور در جلسه 181 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مصوب شد که هزینه‌های استفاده از خدمات و امکانات مخابراتی که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران به شرکت‌های ارائه دهنده ADSLواگذار می‌شود، 20 تا 40 درصد کاهش یابد.
 
در پی این اعمال این مصوبه، شرکت‌هایPAP  اعلام کردند که از ابتدای اسفند 92 تعرفه‌های اینترنت پرسرعت خود را 20 درصد کاهش داده‌اند. آنها همچنین تاکید کردند که هنوز شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران کاهش قیمت را در استفاده از پهنای باند اینترنت، فضا و برق و پهنای باند انتقال برای شرکت‌های PAP اعمال نکرده‌اند.
 
اما به تازگی شنیده شده که در روزهای گذشته شرکت‌های مخابرات استانی با اصرار بر تعرفه‌های قدیمی و عدم قبول مصوبه 181، آغاز به قطع ارائه سرویس‌های مخابراتی به شرکت‌های PAP کرده‌اند و سرویس‌ بخشی از مشترکان شرکت‌های خصوصی ADSL در برخی از استان‌ها دچار اختلال شده است.
 
برای اطلاع از صحت و سقم این اخبار، موضوع را از یکی از ارائه‌دهندگانADSL جویا شده‌ایم.
 
احمد نخجوانی، مدیر عامل شاتل با تایید این اخبار به خبرنگار فارس، گفت: برای ما جالب است که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مصوباتی را ابلاغ می‌کند که حامی آن نیست. بیش از سه ماه است که بر اساس مصوبه 181 قیمت‌های خود را کاهش داده‌ایم اما ارایه‌ دهندگان امکانات مخابراتی خود را پایبند به رعایت این مصوبه نمی‌دانند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز اقدامی انجام نمی‌دهد.
 
وی ادامه داد: در حالی که ما با فرض اجرای مصوبه رگولاتوری، قیمت‌ها را دست کم 20 درصد کاهش داده‌ایم. حال آن که برای جبران کاهش قیمت تا زمانی که قیمت امکانات مخابراتی کاهش نیابد، باید از جیب سوبسید بدهیم و این موضوع دیگر قابل ادامه نیست.
 
مدیرعامل شاتل افزود: مهم‌تر اینکه شرکت‌های مخابرات استانی، بر دریافت تعرفه‌های قبلی که هم‌اکنون غیر قانونی تلقی می‌شوند، پافشاری دارند و از روزهای گذشته با قطع سرویس‌های شرکت‌های PAP در استان‌ها در سرویس‌دهی به مشترکان اختلال ایجاد کرده‌اند. برای مثال، ده‌ها هزار کاربر ما در استان اصفهان دیروز برای چند ساعت قطع بودند و هنگامی که با مقامات مخابرات ایران صحبت کردیم، آنها به صراحت اعلام کردند مصوبه 181 را قبول ندارند. امروز نیز شرکت مخابرات استان فارس وعده داده که سرویس تمام شرکت‌های PAP را قطع خواهد کرد.
 
وی ادامه داد: درحالیکه شرکت‌های تابعه مخابرات ایران در استان‌ها، رسما مصوبات سازمان را اجرا نمی‌کنند و با گرو کشی و اهرم‌های فشار غیر قانونی، شرکت‌های PAP را ناگزیر به پذیرش تعرفه‌های غیر قانونی می‌کنند.
 
نخجوانی همچنین با انتقاد از ژست‌های رسانه‌ای، تاکید کرد: وقتی صحبت از کاهش قیمت اینترنت برای کاربران است، همه مدال این پیروزی را به سینه می‌زنند که موفق به کاهش قیمت اینترنت پرسرعت شده‌اند، اما در برابر رفتار غیرقانونی و غیراخلاقی شرکت‌های مخابرات استانی، شرکت‌های خصوص برای وصل کردن سرویس ده ها هزار مشترک خود با درهای بسته‌ مسئولان مواجه می‌شوند.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.