تلفن همراه

فناوری

June 10, 2014
16:31 سه شنبه، 20ام خردادماه 1393
کد خبر: 62610

آی واچ اپل مهر به بازار می‌آید

به گفته یک منبع آگاه در یکی از شرکت‌های تامین قطعه برای اپل، این شرکت عرضه ساعت هوشمند آی واچ را در ماه اکتبر احتمالا به همراه آیفون شش آغاز می‌کند و قصد دارد ماهانه سه تا پنج میلیون دستگاه از این ساعت را تولید کند.
 
 
به نقل از جی اس ام آرنا، ساعت آی واچ از یک نمایشگر خمیده OLED و حسگرهایی که اطلاعاتی نظیر گلوکز خون، مصرف کالری، فعالیت خواب و سطح اکسیژن را ثبت و دریافت می‌کنند، بهره می‌برد. این ساعت هوشمند میتواند اطلاعات بیومتریک را با استفاده از قابلیت تاچ آی دی ایفون جمع اوری می‌کند.
 
انتظار می‌رود آی واچ از سیستم عامل IOS 8 و فن آوری جدید "کیت سلامتی" اپل بهره ببرد.
 
کیت سلامتی یک نرم افزار جدید نظارت روی سلامتی است که برای IOS 8 طراحی شده است. این نرم افزار اطلاعاتی نظیر قدم‌های کاربر، ضربان قلب و فعالیت خواب را جمع‌آوری می‌کند و قادر است اطلاعات را از نرم افزارهای سلامتی ثالث دریافت کند.
 
در کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزارهای اپل که هفته گذشته در سانفرانسیسکو برگزار شد، معرفی این کیت در مقایسه با دیگر دستاوردهای اپل چندان مورد توجه قرار نگرفت. اما این نرم افزار احتمالا یک پیش زمینه برای ساعت هوشمند اپل است که تمرکز زیادی را روی سلامتی دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.