اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 16, 2014
15:51 دوشنبه، 26ام خردادماه 1393
کد خبر: 62700

تعرفه سیم‌کارت اعتباری ایرانسل گران می‌شود؟

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی کشور تاکید کرده است که ایرانسل فعلا هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه سیم‌کارت‌های "دائمی" خود ندارد. حال اشاره نکردن وی به سیم‌کارت‌های "اعتباری" این سوال را ایجاد کرده که آیا قرار است تعرفه‌های این سیم‌کارت‌ها افزایش داشته باشد؟
 
 
مدتی از افزایش تعرفه‌های مکالمه با سیم‌کارت‌های همراه اول می‌گذرد و با این وجود طی این مدت ایرانسل تغییری در تعرفه‌های خود ایجاد نکرده است. چندی پیش با توجه به شرایط رقابتی میان اپراتورها این سوال مطرح شد که آیا به دنبال افزایش تعرفه‌های اپراتور اول، اپراتور دوم هم به افزایش تعرفه‌هایش اقدام خواهد کرد؟
 
در آن دوره مدیر روابط عمومی ایرانسل در پاسخ به این سوال تاکید کرد: فعلا ایرانسل هیچ برنامه‌ای برای تغییر تعرفه‌های خدماتی خود ندارد. در حال حاضر نیز نه تنها برای افزایش تعرفه‌ها برنامه‌ای نداریم، بلکه با عرضه‌ی طرح‌های تعرفه‌ای متنوع نظیر بسته‌هایی ترکیبی مکالمه، پیامک و دیتا، تلاش کرده‌ایم تا هزینه‌های ارتباطی را در سبد خانوار کاهش دهیم.
 
حال کمتر از دو ماه از این موضوع می‌گذرد اما وقتی مدیرعامل اپراتور دوم در این زمینه مورد سوال ایسنا قرار گرفت توضیح داد: ایرانسل در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای افزایش تعرفه سیم‌کارت دایمی ندارد.
 
علیرضا دزفولی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تغییر تعرفه‌های همراه اول، اپراتور دوم تصمیمی برای افزایش تعرفه‌های خود ندارد، گفت: در حال حاضر هیچ افزایش تعرفه‌ای برای سیم‌کارت دایمی در دستور کار ما قرار ندارد و تعرفه ما برای مشترکان دائمی همان تعرفه قدیمی است و تعرفه ما برای مشترکان اعتباری هم کماکان همان تعرفه 620 ریالی است که پایین ترین تعرفه فعلی محسوب می شود.
 
وی عنوان کرد: از سوی دیگر مشترکان اعتباری ایرانسل می‌توانند با شارژ کردن سیم کارت‌های خود از طریق شماره 144 تا 20 درصد شارژ جایزه بگیرند.
 
مدیر عامل ایرانسل همچنین از تخفیف 80 درصدی ایرانسل به مشترکان اعتباری برای مکالمه در ساعت پیک به عنوان یکی دیگراز طرح‌های تخفیفی اپراتور دوم یاد کرد اما با این وجود هنگام بحث ثبات تعرفه‌ها او تنها سیم‌کارتهای دائمی را مورد توجه قرار داده است.
 
در این میان بر اساس قوانین موجود سقف تعرفه مکالمه برای سیم کارت های دائمی اپراتورها 599 ریال است و برای سیم کارتهای اعتباری نیز اپراتورها می‌توانند تا 50 درصد این رقم را برای هر دقیقه مکالمه تعرفه گذاری کنند و در این زمینه از نظر قانونی منعی سر راه آنها وجود ندارد.
 
اما پیش از این اپراتورها بر اساس شرایط بازار تصمیم گرفته بودند در اعمال تعرفه‌های خود سقف تعرفه را اعمال نکنند. حال مدتی است اپراتور اول به دنبال تغییراتی که در شیوه محاسبه مکالمات آن ایجاد شده و به دنبال حذف هزینه‌های جابجایی، تعرفه‌های خود را افزایش داده است. اگرچه اپراتور دوم در این زمینه تغییری نداشته و از ابتدا هم هزینه‌ای بابت جابجایی از مشترکان کسر نمی کرده اما با این حال به دنبال افزایش تعرفه‌ها در اپراتور رقیب این احتمال وجود دارد که اپراتور دوم هم به افزایش تعرفه‌های اعتباری خود اقدام کند.
 
البته توجه به این نکته هم ضروری است که تغییر تعرفه‌های همراه اول هم با گلایه‌های وزیر ارتباطات مواجه شده و محمود واعظی از اپراتور اول خواسته است در صورت امکان تعرفه‌های جدید خود را تغییر دهد تا به این ترتیب مشترکان تلفن همراه فشار اقتصادی کمتری را متحمل شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.