اپراتورها

رگولاتوری

June 16, 2014
15:52 دوشنبه، 26ام خردادماه 1393
کد خبر: 62701

جزئیات اعطای پروانه رادیو ترانک عمومی

روز گذشته و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پروانه رادیو ترانک عمومی به کنسرسیوم برنده اعطا شد.
 
به گزارش ایسنا، خدماتی که دارنده پروانه باید از طریق شبکه ارائه کند شامل: مکالمه پایانه بی سیم با پایانه بی سیم، مکالمه پایانه بی سیم با سایر شبکه های تلفنی، مکالمات گروهی، مکالمات اضطراری، مکالمه پایانه بی سیم با اپراتور، ارسال و دریافت داده در شبکه با سرعت حداقل kbs5/6، خدمت داده کوتاه، و قابلیت ایجاد شبکه های مجازی خصوصی است.
 
امروز مدیران شرکتی که اجرای این پروژه را برعهده گرفته‌اند در قالب نشستی خبری به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های خود و کلیات رادیو ترانک و عملکرد و رویکرد آن پرداختند.
 
در این نشست نوید میرمطهری – معاون بررسی‌های فنی شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه ‌- به ارائه توضیحاتی درباره شبکه رادیو ترانک پرداخت و عنوان کرد:‌ در تمام دنیا بازار مخابرات به دو بخش مخابرات عمومی و حرفه‌ای تقسیم می‌شود.
 
وی ادامه داد: در ارتباط با بخش مخابرات حرفه‌ای می توان این توضیح را ارائه کرد که در این بخش مصرف‌کنندگان خدمات ارتباطی به واسطه مشاغل خود نیاز به برقراری تماس‌های صوتی و غیره دارند که به این افراد کاربران حرفه‌ای گفته می‌شود چرا که به واسطه نیازهای شغلی خود خواسته‌های متفاوتی دارند.
 
مطهری با تاکید بر این‌که در این طرح سرعت، سادگی و اطمینان از موضوعات مهم و قابل توجه برشمرده می شود اظهار کرد: قطعا برای دریافت این خدمات ما مخاطبان خاصی را خواهیم داشت که از میان این مخاطبان می توان به بخش‌هایی مانند سازمان‌های دولتی، بیمارستان‌ها، اورژانس، آتش نشانی، شرکت‌های حمل ونقل و صنعت هوایی، نفت و گاز و … اشاره کرد.
 
معاون بررسی‌های فنی شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه همچنین عنوان کرد: تاکنون در کشور ما در حوزه پروانه‌های رادیویی در باندهای UHF و VHF پروانه صادر می‌شد اما نیاز به این بود که با توجه به اهمیتی که دسترسی به فضای فرکانسی دارد و در عین حال محدودیتی که در این فضا وجود دارد طیف دیگری نیز در نظر گرفته شود که حال با صدور این پروانه می توان برای برخی خدمات به فرکانسی خاص دسترسی داشت.
 
در ادامه این نشست سیدایمان میری – مدیر عامل شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه – ‌به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران در ارتباط با فعالیت‌هایی که در حوزه رادیو ترانک صورت خواهد گرفت پرداخت و عنوان کرد: برای دریافت حق امتیاز این پروانه مبلغی حدود 15 میلیارد تومان هزینه شده است.
 
وی با تاکید بر نقشی که امتیازات فنی در کسب این پروانه داشته عنوان کرد: بی شک دراین زمینه بازار بکری وجود دارد اما با این حال تعداد مشترکان این حوزه طیف خیلی وسیعی نخواهد بود.
 
میری همچنین اظهار کرد: ما براساس پروانه صادره موظف هستیم در یک چارچوب زمانی خاص به ارائه سرویس های خود بپردازیم که در حال حاضر از این برنامه زمانی جلوتر هستیم و فکر می کنم تا پایان شهریور ماه امسال برخی شهرها را به طور آزمایشی تحت پوشش این شبکه خواهیم برد و امیدواریم در زمان مقرر سرویس‌های مربوطه ارائه شود.
 
مدیر عامل شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه در ادامه با تاکید بر این‌که سال‌ها است در حوزه ارتباطات بحث مکالمه سوددهی خود را از دست داده و درآمدزایی آن رو به کاهش است گفت:‌ بر همین اساس ما تلاش داریم بسته‌های مختلفی را به کاربران خود ارائه کنیم که پس از ارائه خدمات توضیحاتی بیشتری درباره این بسته‌ها داده خواهد شد.
 
وی یادآور شد: براساس پروانه این شرکت موظف است ظرف مدت دو سال 80 درصد مراکز استان‌های کشور و منطقه عسلویه را تحت پوشش خود قرار دهد.
 
میری همچنین یادآور شد: این شرکت قابلیت عقد قرارداد با افراد حقیقی را ندارد و برای استفاده از خدمات آن بیشتر شرکت‌های حقوقی مدنظر قرار گرفته‌اند.
 
وی در ارتباط با تعرفه‌های استفاده از این سرویس هم اظهار کرد: تعرفه‌های ما مانند شبکه موبایل نیست که تعرفه یکپارچه باشد اما براساس سرویس‌هایی که مورد استفاده قرار می گیرد این تعرفه‌ها در زمان ارائه عنوان خواهد شد.
 
او همچنین یادآور شد: با بهره گیری از این سرویس امکان دسترسی به شبکه دیتا نیز برای مشترکان فراهم خواهد بود.
 
به گزارش ایسنا، با وجود درصد نفوذ بالای شبکه‌های تلفن همراه درصد نفوذ شبکه‌های رادیویی حرفه‌ای دیجیتال در حال حاضر براساس مطالعات صورت گرفته در کشور حدود هفت درصد است که عموما مختص شبکه‌های نهادهای امنیتی و انتظامی است.
 
همچنین بهره گیری از شبکه‌های مخابراتی حرفه‌ای انتقال کد و داده را تا سطح مورد نیاز در محیط‌های کاری و مناطق جغرافیایی خاص امکان پذیر کرده و ارائه سرویس‌ را در هر زمان میسر می کند.
 
همچنین ارتباطات رادیویی مورد نیاز طیف بزرگی از متقاضیان باید از ویژگی‌های خاص مانند سرعت و امکان انتقال ورودی برخوردار باشد و شبکه‌های معمول رادیویی آنالوگ پاسخگوی نیازهای رو به رشد بسیاری از مشتریان در این زمینه نخواهد بود.
 
در حال حاضر به دلیل اشباع شدن فضای فرکانسی کشور به ویژه در شهرهای بزرگ و مناطق صنعتی امکان صدور مجوز برای تاسیس شبکه‌های رادیویی اختصاصی بیشتری یا واگذاری فرکانس‌های بیشتر به شبکه‌های موجود تقریبا غیر ممکن شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.