بازی

June 17, 2014
7:47 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62712

وزیر ارشاد:بنیاد بازی‌های رایانه‌ای تولید را به خصوصی‌ها بسپارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلا‌می گفت: بسیاری از محتواهای فرهنگی را می‌توانیم از طریق بازی‌های رایانه‌ای منتقل کنیم.
 
 
علی جنتی گفت: بازی‌های رایانه‌ای به رغم قدمت در دنیا، صنعتی نوپا در ایران است و استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که اگر مورد اهمیت قرار گیرند، می‌توان تولیدات فاخری در این زمینه داشت.
جنتی درباره رویکرد دولت یازدهم در حوزه بازی‌های رایانه‌ای گفت: یک سیاست کلی در دولت مبنی بر واسپاری امور به بخش خصوصی وجود دارد ، شیوه‌ای  که  در دنیا به آن عمل ‌هاشود.
وی افزود: دولت به نقش حاکمیتی خود در حوزه حمایت، نظارت و هدایت در عرصه فرهنگی قایل است و باید حتما انجام شود. اینکه خود دولت به عنوان  تولید کننده عمل کند، قابل قبول نیست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلا‌می به رویکرد خصوصی سازی امور در حوزه فرهنگ و کاهش تصدی‌گری دولت در موارد مذکور پرداخت افزود: بخش خصوصی می‌تواند با این روند نقش فعال و پررنگی را در این عرصه و در قالب فرآیند منظور ایفا کند.
 
تجدید نظر در نوع حمایت از تولید بازی رایانه‌ای
جنتی  درباره وظایف و نقش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حوزه گیم گفت: فعالیت‌های این بنیاد به رغم اینکه کمتر تبلیغ شده اما از جایگاه قابل قبولی در حوزه اعطای مجوز به بازی‌های خارجی که قابلیت نشر و توزیع را دارند، داراست.
وزیر ارشاد درخصوص شیوه  حمایت از تولید بازی‌های ایرانی گفت: تاکنون تولید بازی به این شکل بود که بنیاد بازی‌های رایانه‌ای به منظور اینکه اطمینانی در تولید کنندگان برای فعالیت به وجود آید مشارکت در تولید  می‌کرده که این روند می‌بایست با توجه به رویکرد دولت در آن تجدید نظر صورت گیرد.
جنتی به ضرورت غنی سازی اوقات فراغت از طریق بازی‌های رایانه‌ای در فصل تابستان تاکید کرد و ادامه داد: برای تابستان یک مجموعه تولیدات ارایه شده و تعدادی نیز در فرآیند تولید قرار دارد که  با عرضه آن می‌توان در این زمینه ایفای نقش کرد.
 
چابک‌سازی ساختار بنیاد بازی‌های رایانه‌ای 
وزیر ارشاد درباره ساختار بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: تصور می‌شود که این بنیاد در دراز مدت در قالب تشکیلاتی منسجم و جمع و جور عمل کند و از طریق تعریف منابع درآمدزایی خیلی وابسته به بودجه‌های دولتی نباشد.
جنتی، کسب درآمد از طریق اعطای مجوز و هولوگرام  و تجاری سازی گیم را  از راهکارهاری  ایجاد منابع درآمدی برای بنیاد ملی بازی‌های  رایانه‌ای عنوان کرد و گفت: بنیاد از این طریق ‌می‌تواند وابستگی خود را به بودجه‌های دولتی  را کم کند.
وی به ضرورت محدود سازی ورود بی رویه بازی‌های خارجی به کشور تاکید کرد و افزود: برای ایجاد رونق در عرضه بازی‌های داخلی ‌می‌بایست در مرحله نخست درامد زایی برای تولید کننده ایرانی ایجاد و بازار را در اختیار گرفت.
به گفته وی بر اساس رویکرد دولت برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی به فعالان بخش‌های مختلف به مرور  واگذار می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.