اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 17, 2014
7:52 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62715

انتظاری: تاخیر در شبکه ملی اطلاعات را جبران می‌کنیم

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مذاکراتی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درحال انجام است که راهکارهایی برای جبران تاخیر این وزارتخانه در ارایه نقشه راه شبکه ملی اطلاعات پیشنهاد شود.

محمدحسن انتظاری گفت: وزارت ارتباطات در تحویل نقشه راه شبکه ملی اطلاعات تاخیر دارد؛ قرار بود که وزارت ارتباطات در اسفندماه فقط برنامه راهبردی شبکه ملی اطلاعات را ارایه دهد که امیدواریم نقشه را با سرعت بیشتر ارایه دهد.
 
رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت که این مرکز یک ماه بعد از ابلاغ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتظر دریافت برنامه فازبندی شبکه ملی اطلاعات در اسفند ماه بود.
 
انتظاری گفت: فضای مجازی کشور به عنوان فضای ملی کشور شناخته می شود و شبکه ملی اطلاعات به نوعی زیرساخت این فضای ملی شناخته می‌شود بنابراین در بخش خدمات، محتوا و تمام موارد مرتبط با فرهنگ ملی در فضای مجازی قرار است در این زیرساخت ارایه شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره نقشه‌های ارایه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اظهار نظر روی طرح ارایه شده از سوی وزارت ارتباطات از سوی یک گروه نظارتی تخصصی انجام خواهد گرفت تا بتوان برخورد علمی و حرفه‌ای داشته باشیم.
وی افزود: این اظهار نظرها بعد از دریافت برنامه فاز بندی‌شده انجام می‌گیرد.
 
بر اساس این گزارش چندی پیش علیرضا شاه‌میرزایی در جلسه هم اندیشی بررسی دلایل تاخیر در اجرای شبکه ملی اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها چند نقشه درباره شبکه در طول سال‌های گذشته به نهادهای مختلف ارایه کرده است که این نقشه‌ها را برای هر شبکه زیرساختی می‌توان استفاده کرد.
وی افزود: از این رو ما هنوز نمی‌دانیم بستر شبکه ملی اطلاعات چه نوع زیرساختی خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.