اپراتورها

تلفن همراه

June 17, 2014
11:00 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62724

چشم امید 10 میلیارد دلاری آمریکا برای برگزاری مزایده مخابراتی

مقامات قانون‌گذار مخابراتی آمریکا با در نظر گرفتن مبلغی معادل 10 میلیارد دلار تصمیم دارند طی سال جاری میلادی مزایده طیف باند مخابراتی این کشور را برگزار کنند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، به طور فنی گفته شده است که برای طیف مخابراتی 1755، 1780، 2155 و 2180 مگاهرتزی در باند AWS-3 مبلغ 10 میلیارد و 66 میلیون 326 هزار و 600 دلار دریافت می‌شود. 
 
این اتفاق که با نام "مزایده 97" شناخته می‌شود، از تاریخ 13 نوامبر 2014 فعالیت خود را آغاز می‌کند.
مجوز استفاده از باند 65 مگاهرتزی AWS-3 همراه با 1614 حق امتیاز بر مبنای مناطق جغرافیایی و تفاوت‌های آن‌ها اعطا می‌شود. از این تعداد حق امتیاز 880 مورد به منطقه اقتصادی(EA) و 734 مورد به منطقه بازار مخابراتی(CMA) مربوط می‌شود. 
 
فرکانس‌های مربوط به این طیف باند مخابراتی در بلوک‌های 5 و 10 مگاهرتزی عرضه می‌شود و مجوزهای مربوطه نیز به صورت 5، 10 و 20 مگاهرتزی در اختیار اوپراتورها قرار می‌گیرد. همچنین پیش‌بینی شده است که بلوک‌های کوچک‌تر هم ایجاد شوند تا واگذاری‌های آن‌ها آسان‌تر انجام شود.
 
باند 65 مگاهرتزی بزرگترین حجم طیف باند مخابراتی آمریکا از سال 2008 به بعد خواهد بود. لازم به ذکر است مرکز تنظیم قوانین مخابراتی آمریکا در سال 2008 میلادی مزایده طیف مخابراتی 700 مگاهرتزی را برگزار کرد.
دولت آمریکا اعلام کرده است که درآمد حاصل از واگذاری این طیف باند مخابراتی را در جهت ایمن‌سازی و گسترش شبکه خطوط پهن‌باند اینترنتی شهری صرف می‌کند و آن را به آژانس‌های دولتی مربوطه اختصاص می‌دهد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.