فناوری

لبه تکنولوژی

June 17, 2014
11:12 سه شنبه، 27ام خردادماه 1393
کد خبر: 62741

تولید نخستین سیم‌کارت مخصوص فناوری‌های پوشیدنی در ژاپن

گروهی از محققان ژاپنی برای نخستین بار در جهان موفق شدند نمونه اولیه سیم‌کارت مخصوص دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی را تولید کنند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در این اقدام محققان شرکت مخابراتی NTT Docomo دستگاهی شبیه به کارت‌های اعتباری اختراع کردند که به راحتی جایگزین سیم‌کارت‌های قدیمی می‌شود و با دریافت یک شناسه کاربری می‌تواند خدمات مخابراتی را در اختیار تمام دستگاه‌های الکترونیکی قرار دهد.
 
این سیم‌کارت بین‌المللی برمبنای فناوری موبایلی کوتاه‌بورد(NFC) و سیستم کم‌مصرف فناوری ارتباطی بلوتوث 4.0 خدمات خود را ارایه می‌دهد. نمونه اولیه ساخته شده از این فناوری شبیه به سیستم هات‌اسپات شخصی MiFi است.
 
با توجه به اینکه میلیون‌ها دستگاه الکترونیکی در سراسر جهان از سیم‌کارت‌های کنونی استفاده می‌کنند، سازگاری به این فناوری جدید با سرعت کندتر صورت می‌گیرد و کاربران در صورت تمایل می‌توانند بدون نگرانی از پرداخت هزینه‌های مخابراتی اضافی، دستگاه خود را به قابلیت پشتیبانی از این سیم‌کارت جدید مجهز کنند.
سخنگوی این شرکت مخابراتی گفت: «گسترش این سیم‌کارت جدید نیازمند سازگاری هرچه بیشتر دستگاه‌های الکترونیکی با آن است. هم‌اکنون مدل مفهومی و اولیه از این فناوری ساخته شده است و ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم مدل اصلی و بین‌المللی را به چه صورت وارد بازار کنیم».
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.