اپراتورها

تلفن همراه

June 18, 2014
15:23 چهارشنبه، 28ام خردادماه 1393
کد خبر: 62779

فارس از اختلال در شبکه رایتل خبر می‌دهد؛ رایتل رد می‌کند

مشترکان رایتل با مشکل خارج شدن سیم‌کارت از شبکه و پیغام no service مواجه هستند؛ این مشکل به طور متناوب برای مشترکان این اپراتور ایجاد و رفع می‌‌شود. نمایش پیغام «رومینگ داده را فعال کنید» نشان از افتتاح رومینگ ملی دارد اما برخی می‌گویند تاثیری در کیفیت آنتن‌دهی احساس نکرده‌اند.
 
 
دو روز پیش در هنگام افتتاح رومینگ ملی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد که طی یک روز با افتتاح این طرح، 8 هزار رایتلی از آنتن‌های همراه اول و 5 هزار نفر از آنتن‌های ایرانسل استفاده کرده‌اند.
 
با این حال برخی مشترکان تهرانی رایتل عنوان می‌کنند که تغییری در وضعیت آنتن‌دهی احساس نکرده‌اند. یکی از مشترکان می‌گوید: در منطقه سکونت‌شان همچنان آنتن‌دهی رایتل بد است و همچنان در مترو سیم‌کارت رایتل کاملا no service می‌شود.
 
همچنین مشترکان رایتلی عنوان می‌کنند که مدتی است با مشکل خارج شدن سیم‌کارت از شبکه و پیغام no service مواجه‌اند؛ این مشکل به طور متناوب برای مشترکان این اپراتور ایجاد و برطرف می‌‌شود.
 
علاوه بر این از مشترکان این اپراتور شنیده می‌شود که چند هفته‌ای است سطح آنتن‌دهی این اپراتور از گذشته کمتر شده است؛ برای مثال در نقاطی که قبلا رایتل آنتن کامل داشته اکنون آنتن ضعیف دارد یا آنتن قطع و وصل می‌شود.
 
از سوی دیگر برخی مشترکان این اپراتور نیز رضایت خود را از وضعیت آنتن دهی رایتل اعلام کردند.
 
آنها همچنین اعلام می‌کنند که از دو روز گذشته در مقاطعی با اختلال در سرویس دیتای این اپراتور مواجه می‌شوند که در این زمان پیغامی مبنی بر «رومینگ داده را فعال کنید» روی گوشی نمایش داده می‌شود که با فعال کردن رومینگ داده اختلال برطرف می‌شود.
 
نمایش پیغام «رومینگ داده»  از افتتاح رومینگ ملی و البته ضعف ملموس پوشش شبکه رایتل در سطح شهر و نیاز به استفاده از آنتن‌های اپراتورهای دیگر حکایت دارد.
 
در پیگیری ضعف آنتن دهی و علت نمایش پیغام no service، از رایتل،این  اپراتور با رد هرگونه ضعف پوشش در سطح تهران، اعلام کرد: پوشش شبکه رایتل در تهران کامل است و اگر چنین موردی وجود دارد، حتما مورد خاص بوده و مشترکان در مواجهه با این موارد می توانند به شرکت اطلاع دهند و توسط اپراتور بررسی خواهد شد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.