اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 21, 2014
3:19 شنبه، 31ام خردادماه 1393
کد خبر: 62819

رشد یازده درصدی بازار راهکارهای هوشمندی تجاری در خاورمیانه و آفریقا

شرکت پژوهشی گارتنر اعلام کرده است بازار نرم‌‏افزارهای هوشمندی تجاری و راهکارهای تحلیلی خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۳ حدود ۱۱ درصد رشد داشته است.
 
برآوردهای گارتنر نشان می‌‏دهد بازار راهکارهای هوشمندی تجاری در منطقه خاورمیانه و آفریقا در سال ۲۰۱۳ در مجموع به ۲۱۷ میلیون دلار رسیده است که این رقم ۱۱ درصد بیشتر از سال قبل از آن است. در سال ۲۰۱۲ عرضه‏‌کنندگان راهکارهای هوشمندی تجاری از کشورهای خاورمیانه و آفریقا ۱۹۶ میلیون دلار درآمد داشته‌‏اند. با این همه نرخ رشد این بازار در سال ۲۰۱۳ کمتر از نرخ ۲۳ درصدی سال ۲۰۱۲ بوده است.
 
گارتنر بازار این راهکارها را به محصولاتی مثل پلت‏فرم‏‌های هوشمندی تجاری، راهکارهای مدیریت عملکرد شرکت‏‌ها (CPM)، نرم‏‌افزارهای تحلیلی و تحلیل‏‌گرهای پیشرفته تقسیم کرده است. یافته‌‏های پژوهشگران نشان می‌‏دهد در سال ۲۰۱۳ بیش از ۲۷ درصد از بازار راهکارها و نرم‏‌افزارهای هوشمندی تجاری خاورمیانه و آفریقا از آنِ شرکت SAP بوده است. SAP سال گذشته توانسته است درآمدهای خود از این بازار را با ۱۶.۷ درصد افزایش به ۵۹ میلیون دلار برساند. شرکت اوراکل نیز در جایگاه دوم این بازار ایستاده و توانسته ۴۵.۹ میلیون درآمد کسب کند. سهم اوراکل از این بازار ۲۱.۱ درصد بوده است. جایگاه سوم این بازار نیز به شرکت SAS انستیتو تعلق دارد که با درآمد ۲۷.۱ میلیون دلاری خود توانسته ۱۲.۵ درصد بازار را از آن خود کند. باوجود سهم SAS از این بازار کمتر از سهم SAP و اوراکل است، اما بالاترین نرخ رشد این بازار به این شرکت اختصاص دارد. SAS در سال ۲۰۱۳ توانسته درآمدهای خود را از بازار خاورمیانه و آفریقا ۱۷.۸ درصد افزایش دهد. شرکت‏‌های مایکروسافت و آی‌بی‌ام نیز به ترتیب با کسب ۱۷.۹ میلیون و ۹.۱ میلیون دلار درآمد در جایگاه‏‌های چهارم و پنجم این بازار ایستاده‏‌اند. سهم مایکروسافت از بازار راهکارهای هوشمندی تجاری خاورمیانه و آفریقا ۸.۳ درصد و سهم آی‏‌بی‏‌ام نیز ۴.۲ درصد برآورد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.