اپراتورها

رگولاتوری

June 21, 2014
6:26 شنبه، 31ام خردادماه 1393
کد خبر: 62831

وزیر ارتباطات: همراه اول در تعرفه‌گذاری باید سیاست به خرج می‌داد

وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات، به افزایش تعرفه‌ها از سوی همراه اول اشاره کرد و گفت:‌ با وجود آنکه همراه اول کاری خلاف مقررات انجام نداده اما باید با کمی خوش‌سلیقگی این افزایش تعرفه‌ها را به مرور زمان افزایش می‌داد.
 
محمود واعظی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت،‌ با بیان اینکه وزارت ارتباطات به دنبال راه‌اندازی شبکه ملی و دولت الکترونیک است، افزود: بر این اساس در تلاشیم تا بسیاری از فعالیت‌هایی که اکنون بخش‌ها و اپلیکیشن‌های فضای وب آنها در خارج از کشور است را در داخل طراحی کنیم.
 
وی ادامه داد: به همین جهت به دنبال آن هستیم پهنای باند داخل را به سرعت افزایش دهیم که خوشبختانه با تلاش همکاران اقدامات خوبی در این زمینه نیز انجام شده به گونه‌ای که پهنای باند داخلی‌ که حدود 10 ماه قبل 500 گیگابایت در ثانیه بود اکنون به 1200 گیگابایت در ثانیه رسیده که امید است تا چندماه آتی به 2 هزار گیگابایت در ثانیه برسد.
 
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات درباره افزایش تعرفه‌های همراه اول، تاکید کرد: در کمیسیون تنظیم مقررات پایه یک دقیقه مکالمه تلفن همراه 499 ریال بود که اعلام شد در طول زمان، هر اپراتور بر اساس کیفیت خدمات می‌توانند تا 20 درصد افزایش دهند.
 
واعظی تصریح کرد: بر این اساس این میزان افزایش قیمت را در اختیار اپراتورها گذاشتیم تا در طول زمان تعیین شده قیمت‌ها را تا 20 درصد افزایش دهند که همراه اول درابتدای کار از این 20 درصد 15 تا 16 درصد از قیمت‌ها را افزایش داد و قیمت پایه تعرفه را به 570 ریال رساند.
 
وی ضمن گلایه نسبت به این اقدام همراه اول،‌ یادآور شد: من این نکته را به اپراتور همراه اول یادآور شدم که بهتر بود با رعایت حال شهروندان به ویژه تهرانی‌ها، همچون اپراتور ایرانسل قیمت پایه را نگه می‌داشتید تا به صورت یکجا این تعرفه‌ها افزایش پیدا نمی‌کرد.
 
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات با بیان اینکه افزایش تعرفه‌ها از سوی همراه اول کاری خلاف مقررات نیست،‌ افزود: همراه اول باید سیاست به خرج می‌داد و با کمی خوش‌سلیقگی این افزایش تعرفه‌ها را به مرور زمان افزایش می داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.