فناوری

لبه تکنولوژی

June 22, 2014
9:15 یکشنبه، 1ام تیرماه 1393
کد خبر: 62860

طرح جدید یک طراح مد و مایکروسافت برای شارژ اسمارت فون ها

مایکروسافت و طراح مد مشهور انگلیسی آدرین ساویج با همکاری یکدیگر دست به ساخت شلواری زده‌اند که به احتمال قطع در دنیای تکنولوژی جدید به نظر می‌رسد.
 
مایکروسافت و طراح مد انگلیسی آدرین ساویج با همکاری یکدیگر دست به ساخت شلواری زده‌اند که به احتمال قطع در دنیای تکنولوژی جدید و بکر به نظر می‌رسد. چیزی که این شلوار را متمایز می‌کند، تبدیل یکی از قدیمی‌ترین پوشش‌های آدمی به یک شارژر وایلرسی ابزارهای الکترونیکی چون اسمارت‌فون‌هاست. این شلوار که توسط ساویج Wearable Chino نامگذاری شده از یکی از سیستم‌های شارژ وایلرسی نوکیا مدد گرفته است.
 
 
آن‌ها با هک و تغییراتی در ساختمان صفحه‌های شارژ وایلرسی DC-50M نوکیا، آن را در جیب یک شلوار قرار داده‌اند و صاحب اسمارت‌فون لومیا کافی است گوشی خود را در جیب گذاشته تا به شکل وایرلس فرآیند شارژ آغاز شود.
 
این شلوار دارای یک باتری 2400 میلی آمپر ساعتی است که خود به وسیله کابل USB یا از طریق یک DC-50 دیگر شارژ می‌شود. گفته شده که این شلوارها در این مرحله قابل شسشو نیستند. طراح مد سازنده قصد دارد این شلوارها را به مدت تنها 3 ماه در وبسایت آمازون و با قیمت 340 دلار به فروش برساند و در حال حاضر برنامه ای برای تولید انبوه آن‌ها وجود ندارد.
 
 
 
البته موضوعی که در این میان اندکی نگران کننده است میزان گرمایی است که چنین دستگاهی می‌تواند تولید کند و حداقل در بخش جیب این شلوارها باید از پارچه‌های بسیار محکم‌تر و با ضخامت بیشتری برای حفاظت از کاربران استفاده شود. حالا بحث تشعشعات ساطع شده و تأثیر آن را بر بدن مصرف‌کننده فعلا ندید می‌گیریم. با تمام این احوال، این طرح مفهومی می‌تواند آینده شارژ دستگاه‌های پوشیدنی را ترسیم کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.