تلفن همراه

گوشی

June 23, 2014
10:34 دوشنبه، 2ام تیرماه 1393
کد خبر: 62877

رییس اتحادیه صوت و تصویر: اپل در ایران نمایندگی ندارد

پنجمین نمایشگاه تلفن همراه و ادوات موسیقی (MIAMEX 2014) کارش را آغاز کرد.
 
 
در این مراسم رییس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه گفت: قاچاق موبایل معمولاً در گوشی‌های با قیمت بالای 500 هزار تومان اتفاق می‌افتد که اگر تعرفه واردات تلفن همراه اصلاح شود هم قاچاق کاهش یافته و هم از طریق دریافت مالیات بر ارزش افزوده درآمد دولت افزایش می‌یابد.
 
ابراهیم درستی در مورد وضعیت بازار تلفن همراه گفت: در حال حاضر 1900 نوع گوشی تلفن همراه در دنیا وجود دارد که لحظه به لحظه نیازهای نرم‌افزاری آن به روز می‌شود و در این راه سهم تولید داخل تک رقمی است.
 
وی به این نکته اشاره کرد که در حال حاضر نواقصی در بخش خدمات و سرویس‌دهی حوزه موبایل در کشور وجود دارد که باید ساختار سنتی آن تغییر کرده و این حوزه به علم روز مجهز شود.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه به نقش برگزاری نمایشگاه‌های تلفن همراه برای ارائه علوم روز و تجهیزات جدید اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه‌ها هم برندهای معتبر آخرین محصولات را به مردم معرفی می‌کنند و هم فرد خریدار با کارگروه‌های آموزشی که در این نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود نیاز خود را پیدا می‌کنند چرا که اکنون اغلب مشتریان نمی‌دانند که چه می‌خواهند.
 
وی با اظهار خرسندی از تغییر رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد فعالیت اصناف گفت: با صحبت‌هایی که در روز ملی اصناف انجام شد به نظر می‌رسد که دولت به این نتیجه رسیده که در تنظیم بازار دخالت نکند و بر عملکردها نظارت داشته باشد چرا که دولت می‌تواند زیرساخت‌ها را آماده کند و در پژوهش و دانش سرمایه‌گذاری کند.
 
درستی اظهار امیدواری کرد تا در این دوره از دولت مثل گذشته پشت اتاق‌های در بسته برای اصناف تصمیم‌گیری نشود و هر جایی که موضوعی در مورد اصناف مطرح است نماینده اصناف حضور داشته باشد.
 
وی درپاسخ به اینکه تعرفه واردات تلفن همراه در حال حاضر چه تأثیری بر بازار آن دارد گفت: گر چه بازار ثبات آرامش خود را دارد اما باید این را عنوان کرد که تلفن‌هایی که قیمتشان تا مرز 500 هزار تومان است 80 درصد نیاز بازار را تأمین می‌کند ولی 20 درصد مابقی مربوط به تلفن‌های بالای این رقم است که گردش مالی آنها با 80 درصد گوشی‌های دیگر برابری می‌کند و بیشترین قاچاق در این حوزه اتفاق می‌افتد.
 
وی توصیه کرد که تعرفه واردات تلفن همراه باید اصلاح شود چرا که به کاهش قاچاق بسیار کمک می‌کند و از طرفی درآمد دولت نیز با واردات از طریق مبادی قانونی افزایش می‌یابد چون دولت حداقل هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده را دریافت می‌کند و از طرف دیگر مصرف کنندگان با خیال آسوده در بازاری بدون التهاب نیاز خود را تأمین می‌کنند.
 
رییس اتحادیه صوت و تصویر و تلفن همراه در پاسخ به اینکه گفته می‌شود یکی از معروف‌ترین برندهای تلفن همراه که به دلیل تحریم تاکنون در کشور نمایندگی رسمی نداشته نمایندگی ایجاد کرده است گفت: شرکت اپل در کل دنیا نمایندگی ندارد و این شرکت خودش به طور مستقیم هر کجا که نیاز باشد نمایندگی راه‌اندازی می‌کند. این شرکت در ایران نیز نمایندگی ندارد ولی چند شرکت با هماهنگی یکدیگر و با هماهنگی وزارت صنعت و معدن به دنبال آن هستند تا موضوع را به نتیجه برسانند.
 
در ادامه این مراسم علی فاضلی- رییس اتاق اصناف کشور – نیز با اشاره به اینکه نمایشگاه محل ارائه دستاوردها و ابداعات است گفت : این نمایشگاه بحث آموزش را هدف اصلی خود و دستور کاری خود قرار داده است.
 
وی آگاهی با مسائل تکنولوژی روز را از ضروریات زندگی مردم تلقی کرد و گفت: برای آشنایی مردم با لوازم صوتی و تصویری باید نظام آموزش در این زمینه را فعال کنیم.
 
فاضلی نمایشگاه تلفن همراه و ادوات موسیقی MIAMEX 2014 را به نفع مردم دانست و گفت: اتاق اصناف با کمک دست اندرکاران این حوزه بودجه لازم را در بحث آموزش و جلوگیری از قاچاق در اختیار این صنف قرار می دهد تا تعرفه‌ها به صورت معقول درآید.
 
همچنین مدیر این نمایشگاه از حضور 60 غرفه از برندهای مختلف در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تمامی شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه مورد تایید اتحادیه ‌کشوری صنف فروشندگان دستگاه های صوتی و تصویری، گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی بوده که دارای شناسنامه‌، جواز و پروانه کار هستند. در نتیجه مردم با خیالی آسوده می‌توانند کالاهای موجود را در یک فضای رقابتی از لحاظ کیفیت، امکانات، ویژگی‌ها و قیمت با یکدیگر مقایسه کنند. علاوه بر غرفه های موبایل غرفه های سازندگان سازهای سنتی و مدرن نیز در این نمایشگاه حضور دارند که امکان آشنایی نزدیک مردم با سازها را نیز فراهم کرده‌اند.
 
رامین سمیع زاده با اشاره به حضور تمام برندهای مطرح دنیا در حوزه موبایل در این نمایشگاه افزود: در دنیای امروز توسعه ICT، موبایل و سیستم های کاربردی آن شتابی بیش از پیش گرفته است و بر جنبه های مختلف فرهنگی و اقتصادی تاثیر گذاشته و این روند با سرعت فزاینده ای ادامه دارد به صورتی که شاید بتوان گفت موبایل به شاه کلید ارتباطات تبدیل شده است. موبایل دیگر تنها یک وسیله ارتباطی نیست و به ابزاری جهت آموزش، انتقال مفاهیم علمی، پزشکی، مهندسی و حتی تجارت تبدیل شده است به صورتی که امروزه در ادامه تجارت الکترونیکی شاهد تجارت از طریق موبایل هستیم.
 
وی دلیل انتخاب بازار موبایل به‌ عنوان محل برگزاری این نمایشگاه را مدرن‌بودن این مرکز تجاری عنوان کرد که علاوه بر رعایت اصول حرفه ای و نمایشگاهی، دارای سالن نمایشگاهی استاندارد برای ارائه این کالاها و نیز پارکینگ اختصاصی، رستوران، کافی شاپ، نمازخانه و بطور کلی همه امکاناتی است که در شان شهروندان ایرانی است.
 
به گفته او وجود تخفیفات و شرایط ویژه فروش از مزیت‌های دیگر نمایشگاه است.
 
این نمایشگاه از امروز دوشنبه تا جمعه ششم تیر ماه سال جاری از ساعت 10 تا 20 در بازار موبایل ایران دایر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.