اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 23, 2014
10:38 دوشنبه، 2ام تیرماه 1393
کد خبر: 62880

بازار تبلیغات آنلاین ویدیویی، پررونق‌تر از آگهی‌های تلویزیونی است

این روزها فعالان دنیای تبلیغات توجه زیادی به دنیای ویدیوی‌های آنلاین نشان می‌دهند و معتقدند کارآیی این ابزار از تمامی رقبای سنتی و جدید بیشتر است.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزینس اینسایدر، یافته‌های موسسه پژوهشی بی آی اینتلیجنس از رشد سالانه 19.5 درصدی درآمد ناشی از ویدیوهای تبلیغاتی تا سال 2016 خبر می‌دهد.
 
این رشد درآمدی در مورد تبلیغات تلویزیونی منفی است. به عبارت دیگر تا سال 2016 درآمد ناشی از تبلیغات تلویزیونی برای آگهی دهندگان هر سال 2.8 درصد کاهش خواهد یافت. این کاهش در مورد تبلیغات در روزنامه ها 13.9 درصد و در مورد رادیو 16.8 درصد است که نشان می دهد استفاده از این دو رسانه سنتی برای تبلیغات دیگر کارآیی چندانی ندارد.
 
در این میان تنها یک پلاتفورم برای تبلیغات کارآیی بیشتری در مقایسه با ویدیوهای آنلاین دارد و آن تلفن همراه است . درآمد ناشی از تبلیغات همراه هر سال 120.2 درصد رشد خواهد کرد. درآمد تبلیغاتی لینک‌های به نمایش درآمده در موتور جستجوها پس از  جستجوی کلمات مرتبط هم تا سال 2016 سالانه 8.6 درصد بیشتر خواهد شد.
 
درآمد ناشی از تبلیغات آنلاین ویدیویی از 2.8 میلیارد دلار در سال 2013 به 5 میلیارد دلار در سال 2016 افزایش می یابد. اگر چه این نوع تبلیغات فعلا از نمونه های رقیب پرهزینه تر هستند، اما این هزینه ها به تدریج در حال کاهش است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.