تلفن همراه

گوشی

June 24, 2014
10:21 سه شنبه، 3ام تیرماه 1393
کد خبر: 62915

۱۰ قابلیت و ترفند برای Galaxy Note 3

تقریباً نیمی از سال ۲۰۱۴ گذشته اما به لطف کیفیت و امکانات بسیار خوب Galaxy Note 3 هنوز هم این فبلت، یکی از اسمارت فون های برتر آندرویدی محسوب میشود و هنوز هم بعنوان یکی از بهترین ها در میان اسمارت فون های آندروید خودنمایی میکند. در اینجا میخواهیم ۱۰ مورد از ترفندها و افزونه هایی که میتوانید با استفاده از آنها لذت بیشتری از نوت۳ خود ببرید را معرفی کنیم:
 
۱- تبدیل S-Pen به S-Kickstand
 
گالکسی نوت۳ شما بصورت پیش فرض به یک Kickstand هم مجهز است و شما میتوانید از قلم موبایل بعنوان یک پایه برای نگه داشتن موبایل استفاده کنید و دیگر نیازی به داک یا وسیله خاصی برای افقی نگه داشتن موبایلتان ندارید، دفعه بعد که به یک کافه که میز کارتان رسیدید موبایل خود را به این صورت نگه دارید و مانند یک مدیرعامل به نظر برسید و از موبایلتان لذت ببرید.
 
 
۲- S-Pen کجایی؟!
 
وقتی شما در حال نوت برداری یا Kick-standing ویا هر استفاده ای هر قلم موبایلتان باشید همیشه یک نگرانی از بابت گم شدن قلم وجود دارد، به همین دلیل شما میتوانید با روشن کردن گزینه ی S Pen keeper در قسمت Settings à Controls à S Pen این نگرانی را تا حد نسبتاً خوبی رفع کنید. از این به بعد وقتی صفحه نمایش را خاموش کنید و قلم شما درموبایلتان جای نگرفته باشد موبایل شما با علامت و صدای هشدار شما را آگاه میکند و یادآور میشود که قلم خود را فراموش نکنید.
 
 
۳- ایستگاه هواشناسی خودتان را داشته باشید
 
گالکسی نوت۳ یک موبایل با کلاس و کارایی بالا است و امکاناتی نظیر حس گرهای دما، فشار و رطوبت نیز در آن وجود دارد. شما میتوانید یک برنامه وضعیت آب و هوا مانند Weather Station بر روی موبایل خود نصب کنید و اطلاعات و نمودارهایی برای دما، فشار، دمای محسوس و غیره را بهتر و بیشتر از سایر موبایل ها مشاهده کنید.
 
۴- باز کردن منوی S-Pen Air Command بدون استفاده از قلم Stylus
 
شما میتوانید با نصب برنامه GMD Air Command از پلی استور و انتخاب آیکون برنامه بدون آنکه از قلم موبایل استفاده کنید دایره مربوط به منوی S-Pen را باز کنید و براحتی از امکانات Action Menu،Screen Write، S Finder و Pen Window با انگشت خود استفاده کنید.
 
۵- کشیدن انگشت روی صفحه بجای دکمه بازگشت
 
ترفندهایی که از این قسمت به بعد معرفی میشود مستلزم روت بودن موبایل شما میباشد و اگر حاضر به پذیرفتن این ریسک باشید ترفندهای جالبی در اختیار شما قرار میگیرد که شاید بتوان گفت ارزش آنرا دارد، البته توجه داشته باشید در اکثر گارنتی ها روت کردن، موبایل شما را از گارانتی خارج میکند. بعد از روت کردن موبایل با نصب برنامه Xposed framework میتوانید مُدهایی که موبایلتان اضافه کنید که یکی از آنها SwipeBack است
 
۶- برنامه های خود را بدون S Pen بحالت شناور درآورید
 
اگر از کاربران نوت۳ هستید حتماً با شناور کردن برنامه ها آشنایی دارید که از مشکلات این قابلیت میتوان به این نکته اشاره کرد که حتماً بایستی از قلم Stylus استفاده کنید تا بتوانید برنامه ها را شناور کنید، اما اگر بخواهیم بدون استفاده از قلم از این امکان استفاده کنیم بایستی چکار کنیم؟ این کار با نصب برنامه Floating Windows Shortcut امکان پذیر است و با استفاده از این برنامه شما میتوانید بدون استفاده از S Pen برنامه های خود را به حالت شناور در آورید.
 
۷- روشن نگه داشتن صفحه نمایش برای برنامه های مشخص
 
مُد بعدی که میخواهیم درباره ی آن توضیح دهیم Never Sleep است که با استفاده از این مُد میتوانید در برنامه های که انتخاب میکنید مشخص کنید که صفحه نمایش خاموش نشود روشن بماند، این مُد مناسب کسانی است که وقتی وارد برنامه هایی مانند بروزر میشوند نخواهند برنامه بسته شود.
 
۸- انتخاب همه ی برنامه ها در MultiWindow
 
همانطور که میدانید بصورت پیش فرض فقط برنامه های خاصی اجازه استفاده از قابلیتMultiWindow را در نوت۳ دارند و شما نمیتوانید هر برنامه ای را که خواستید به این صورت اجرا کنید اما اگر مُد MW Manager را نصب کنید این امکان به شما داده میشود تا هر برنامه ای را بصورت مالتی ویندو اجرا کنید.
 
۹- فعال کردن چهار برنامه در MultiWindow
 
آیا میدانستید سامسونگ ابتدا در کدنویسی نوت۳ امکان باز گذشتن ۴ برنامه را در مالتی ویندو گذاشته بوده؟ اما بعداً این قابلیت برداشته شد اما شما میتوانید با استفاده از برنامه MultiWindow Plus تا ۴برنامه را بصورت هم زمان در مالتی ویندو اجرا و استفاده کنید.
 
۱۰- اسکرول کردن فقط با یک کلیک
 
اگر شما نوت۳ خود را روت کرده اید میتوانید با استفاده از برنامه OneClick Scroll تنها با کلیک کردن سمت چپ قسمت اعلانات به بالای صفحه ویا کلیک کردن سمت راست اعلانات به پایین صفحه بروید که بیشتر در وبگردی و کتاب ها کاربرد دارد.
 
دقت داشته باشید از قسمت ۵ به بعد مستلزم روت بودن موبایل شما میباشد که ممکن است عواقبی را در پیش داشته باشد!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.