اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 24, 2014
10:54 سه شنبه، 3ام تیرماه 1393
کد خبر: 62922

نمودار بازتاب بازی ایران و آرژانتین در شبکه‌های اجتماعی; ثبت 5 میلیون و 400 هزار توئیت

بازی فوتبال ایران و آرژانتین بازتاب گسترده ای در فضای مجازی به همراه داشته است به نحوی که بررسی ها از ایجاد 5میلیون و چهارصد هزار توئیت در شبکه اجتماعی توئیتر فارسی حکایت دارد.
 
تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی 2014 ، عصر روز شنبه در مقابل تیمی قرار گرفت که حتی اعضای نشسته بر نیمکت ذخیره آن نیز از ستارگان جهان بودند؛ از چند روز قبل از بازی ایران و آرژانتین، کاربران شبکه‌های اجتماعی در ایران که تنها به یک بازی زیبا دل‌خوش کرده بودند و توقعی برای برنده شدن در این رویداد نداشتند فعالیت گسترده ای را برای حمایت از تیم ملی کشورمان آغاز کردند.
 
بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین در دور مقدماتی جام‌حهانی 2014 با گل دقیقه 91 لیونل مسی؛ یک بر صفر به نفع آرژانتین به پایان رسید که از نگاه تماشاگران این بازی، این یک شکست نبود و تمامی ایرانیان از بازی زیبای بازیکنان تیم ملی ایران در مقابل آرژانتین پرستاره به هیجان آمدند و این موضوع را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.
 
براساس تحلیل های به عمل آمده، سهم محتوای منتشر شده در زمینه بازی ایران آرژانتین در وب چشمگیر است.
 
در شبکه اجتماعی توییتر فارسی 5 میلیون و چهارصد هزار توئیت با هشتگ‌های #IRN و #ARG در زمان بازی این دو تیم منتشر شده است.
 
در همین حال سهم محتوای منتشر شده توسط کاربران فارسی زبان توئیتر یک میلیون و 950 هزار توئیت درباره بازی تیم‌های ملی ایران و آرژانتین بوده است.
 
البته تولید محتوای کاربران فارسی زبان رسانه‌های اجتماعی تنها در زمان انجام بازی نبوده‌ است و از چندین روز قبل کاربران درباره این بازی به صحبت پرداخته‌اند و همچنان نیز تولید و اشتراک گذاری مطالب در این زمینه ادامه دارد.
 
نمودار فراوانی محتوای منتشر شده در زمانی بازی این دو تیم
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.