اپراتورها

هزینه اینترنت مشترکین رایتل در رومینگ‌ملی موبایل با نرخ آزاد محاسبه می‌شود

منبع: Fars News
مدیرعامل رایتل گفت: 80 درصد مشترکان رایتل، مشترک سیم‌کارت دیتا هستند، با ورود مشترکان رایتل به شبکه اپراتورهای دیگر در رومینگ ملی، بسته‌های اینترنت غیر فعال و هزینه اینترنت یراساس نرخ‌ آزاد محاسبه می‌شود.
 
 
 
مجید صدری امروز در یک نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: ‌پس از کاهش تعرفه رایتل قیمت مکالمه در هنگام استفاده از رومینگ ملی یکسان است و مصرف اینترنت در جایی که از شبکه رایتل استفاده می‌شود از نسل 3 و در جایی که از شبکه دیگر اپراتورها استفاده می‌شود از نسل 2 خواهد بود.
 
مدیرعامل رایتل گفت: تعرفه‌ دیتا از اولین معضل‌های این اپراتور بود که قیمت بسته‌های اینترنتی را کاهش دادیم به طوری که در گذشته یک گیگ اینترنت 50 هزار تومان قیمت داشت و اکنون قیمت آن به 8 هزار تومان رسیده است.
 
وی یادآور شد: همچنین به تازگی قیمت مصرف آزاد اینترنت از کیلوبایتی نیم ریال به کیلوبایتی 35 صدم ریال کاهش یافته است که کاهش قیمت اینترنت رایتل برای تمام لحظات اعمال شده است و فقط مختص رومینگ ملی نیست.
 
وی گفت: 80 درصد مشترکان این اپراتور مشترک دیتا هستند و در مناطقی که بخواهند از دیتای اینترنت استفاده کنند به آنها هشدار داده می‌شود. بسته‌های اینترنت رایتل تنها در هنگام استفاده از شبکه رایتل فعال هستند و پس از ورود مشترک به شبکه اپراتورهای دیگر، هزینه اینترنت با نرخ آزاد محاسبه می‌شود.
 
صدری آمار مشترکان رایتل را یک میلیون و 650 هزار مشترک فعال اعلام کرد و گفت: در مجموع 3 میلیون سیم کارت رایتل به فروش رفته است.
 
مدیرعامل رایتل از برقراری‌ رومینگ بین‌الملل با اپراتور اتصالات امارات خبر داد و گفت: طی قرارداد با اتصالات به زودی رومینگ بین‌الملل با 600 اپراتور دیگر نیز برقرار می‌شود؛ علاوه بر اینکه با برخی کشورها از جمله عراق، سوریه، عربستان و ترکیه به صورت مستقیم وارد مذاکره شده‌ایم. از هفته گذشته نیز پیامک بین‌الملل رایتل برقرار شده است.
 
وی تصریح کرد: برای مشارکت با دو شرکت اروپایی وارد مذاکره شده‌ایم که هدف از این مشارکت استفاده از دانش آنها است نه سرمایه‌گذاری.
 
صدری گفت: پس از راه‌اندازی رومینگ ملی، در حال مذاکره با همراه اول برای سایت شیرینگ به منظور تبادل فضاهای هر دو اپراتور هستیم و ان‌شاءالله بتوانیم با ایرانسل نیز همکاری کنیم.
 
وی آمار تعداد آنتن‌های نصب شده رایتل را هزار و 300  آنتن اعلام کرد.
 
صدری در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا وعده نصب 3 هزار و 300 آنتن تا شهریورماه محقق می‌شود، گفت: هم‌اکنون هزار و 500 آنتن رایتل نصب شده است .پیش از سال مناقصه پیمانکاران نصب آنتن را برگزار کردیم که این پیمانکاران با قدرت، توسعه سایت‌ها را انجام را می‌دهند؛ بحث تحریم‌ها، رفتن وندورهای اصلی، تهیه ارز، عوارض شهرداری و ممانعت مردمی در نصب سایت از جمله مشکلات این کار است.
 
مدیرعامل رایتل در پاسخ به این سؤال که با توجه به عدم بهبود شرایط آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های رایتل پس از اجرای رومینگ ملی به نظر می‌رسد اپراتورهای همراه اول و ایرانسل می‌توانند از ارائه سرویس بهتر به مشترکان رایتل جلوگیری کنند، گفت: اخلاق حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد اپراتورها سرویس نامطلوبی به مشترکان رایتل ارائه دهد و تصور نمی‌کنم اپراتورها چنین قصدی داشته باشند. همچنین رگولاتوری نیز بر کار آنها نظارت دارد.
 
وی همچنین در خصوص برقراری تماس تصویری رایتل گفت: طبق گفته دبیر شورای عالی فضای مجازی که اعلام کرد این سرویس به زودی راه‌اندازی می‌شود امیدوارم پیش از ماه رمضان تماس تصویری راه‌اندازی شود.
 
مدیرعامل رایتل گفت: نامه‌ای به رئیس رگولاتوری فرستاده‌ایم و اجازه خواستیم این سرویس برای خانواده‌ها راه‌اندازی شود؛ همچنین منتظر مجوز شورای عالی فضای مجازی هستیم و علی‌رغم مذاکرات زیادی که با آقای انتظاری داشته‌ایم دوستان برای ما دیر تصمیم می‌گیرند.
 
وی ادامه داد: درخواست داریم حداقل به خاطر اینکه رایتل نتوانسته امتیاز سرویس تصویری را داشته باشد اپراتورهای دیگر نیز به مدت یک سال نتوانند این سرویس را ارائه کنند.
 
صدری یادآور شد: در 10 روز گذشته 20 هزار نفر از شبکه همراه اول و  19 هزار نفر از شبکه رایتل استفاده کرده‌اند و این تعداد هر روز بیشتر می‌شود و در مجموع100 هزار نفر در 10 روز از رومینگ ملی استفاده کرده‌اند.
 
وی در خصوص سهم اپراتورها از درآمد رومینگ ملی گفت: یک ماه مهلت تعیین شده که دو اپراتور به توافق برسند و اگر در این مدت توافق حاصل نشد رگولاتوری وارد عمل می‌شود.
 
صدری گفت: همچنین به دنبال رومینگ دو طرفه هستیم تا به برخی از مشترکان همراه اول سرویس ارائه کنیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که در سه ماه گذشته کیفیت مکالمه رایتل بسیار افت کرده و تقریباً نمی‌توان مکالمه موفق داشت، گفت: با گسترش شبکه تیم‌های بهینه‌سازی باید شبکه را بهینه و اختلال‌های موجود را رفع کنند که این تیم‌ها در گذشته در رایتل وجود نداشت؛ پس از عید فعالیت چهار شرکت در این زمینه آغاز شده و قول می‌دهم ظرف مدت محدودی وضعیت بهتر شود.
 
 

​​