اینترنت و شبکه

June 25, 2014
8:06 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62945

جام‌جهانی؛ بزرگترین رویداد تاریخ شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی با آغاز رقابت‌های جام‌جهانی حال و هوایی دیگر به‌خود گرفتند و با گذشتن چند روز از آغاز این رقابت‌ها، رکوردی جدید را در تاریخ به‌ثبت رساندند.
 
براساس گزارش CNN، جدا از افزایش محبوبیت فوتبالیست‌های مختلفی از قبیل کریستیانو رونالدو در شبکه‌های اجتماعی، جام‌جهانی نیز در شبکه‌های اجتماعی با محبوبیتی بی‌نظیر مواجه‌شده‌است که بیشترین بخش این محبوبیت به کاربران آمریکایی اختصاص دارد، در حقیقت جام جهانی به بزرگترین پدیده شبکه اجتماعی در تاریخ کوتاه شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده‌است.
 
بازی اول این دور از رقابت‌ها که میان برزیل میزبان و کرواسی انجام گرفت، در توئیتر 12.2 میلیون توئیت ایجاد کرد که بیشترین این توئیت‌ها به ترتیب به استرالیا، کانادا، بریتانیا، آمریکا و برزیل تعلق داشتند.
 
هفته اول این رقابت‌ها نیز که از 12 ژوئن آغاز و 18 ژوئن خاتمه یافت، 459 میلیون پست و نظر فیس‌بوکی به دنبال داشته‌است. این‌درحالی است که آمار فیس‌بوکی در زمان رقابت سوپرباول 185 میلیون، در زمان رقابت‌های المپیک روسیه به 120 میلیون و در زمان برگزاری اسکار 2014 به 25.4 میلیون رسید، این یعنی جام‌جهانی به تنهایی از هرسه این رویدادها فعالیت بیشتری در شبکه‌های اجتماعی خلق کرده‌است.
 
به گفته سخنگوی فیس‌بوک،‌ رویداد‌های ورزشی همواره زمینه‌ساز بحث‌های فراوانی در فیس‌بوک می‌شوند، آما آنچه در زمینه جام‌جهانی رخ داده‌، خارق‌العاده است. به گفته وی جام و فیس‌بوک هردو جهانی هستند و از آنجایی که تماشاچیان بازی‌ها به اینترنت و اسمارت‌فون دسترسی دارند، می‌توانند در حین تماشای بازی‌ها در فیس‌بوک نیز فعالیت کنند.
 
فیسبوک و توئیتر با آگاهی از آغاز این سونامی فوتبالی، ابزارهایی را نیز برای دامن زدن به‌ آن ارائه کرده‌اند. برای مثال توئیتر علاوه بر فراهم آوردن امکان انتخاب پرچم کشور مورد علاقه کاربر به‌عنوان آواتار، هشتگ اختصاصی برای جام‌جهانی ایجاد کرده و همچنین گزینه‌ای به‌نام هشفِلگ را نیز به امکاناتش افزوده‌است، به این شکل زمانی که کاربری هشتگی مربوط به یکی از تیم‌های جام‌جهانی را پست می‌کند، در کنار آن پرچم آن کشور دیده خواهد‌شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.