اینترنت و شبکه

June 25, 2014
8:33 چهارشنبه، 4ام تیرماه 1393
کد خبر: 62958

مشارکت حوزه در تولید محتوای فضای مجازی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه در عرصه کلان نظام در مورد فضای مجازی در میان مسئولان اختلاف نظر وجود دارد،‌ گفت: باید به یک همگرایی در سیاست‌های فضای مجازی در کشور برسیم.
 
حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی در دیدار دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با بیان اینکه شناخت کافی نسبت به فضای مجازی وجود ندارد، اظهار داشت: باید پس از شناخت این فضا، به همگرایی در سیاست‌های فضای مجازی برسیم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر حتی در عرصه کلان نظام در مورد فضای مجازی در میان مسئولان اختلاف نظر وجود دارد،‌ اضافه کرد: تا این همگرایی ایجاد نشود، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور حضور در فضای مجازی را پرفایده و پرمخاطره دانست و افزود: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران از حدود 15 سال قبل وارد این عرصه شده است.
 
وی از آموزش و پرورش به عنوان تمکنی برای حوزه یاد کرد و ادامه داد: همان گونه که نظام تمکنی برای حوزه است، آموزش و پرورش نیز تمکنی برای حوزه به حساب می‌آید تا به اهداف الهی دست یابد.
 
حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به وجود حدود 200 هزار شاغل به تحصیل و فارغ‌التحصیل در حوزه‌های علمیه برادران و خواهران یادآور شد: ما نگران معاش یا بیکاری این طلاب نیستیم تا آموزش و پرورش برای آنها شغل ایجاد کند، بلکه این ظرفیتی است که حوزه در اختیار آموزش و پرورش نهاده است تا از این ظرفیت استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه حوزه به دنبال هدف سیاسی یا اعتلای حزب و جریان خاصی نیست، افزود: ما معتقد به انسان‌سازی و تعالی ارزش‌های انسانی در جامعه هستیم؛ به ویژه در اثرگذارترین قشر که نوجوانان هستند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه نمی‌خواهد عرصه را بر کسی تنگ کند، اضافه کرد: باید این موضوع به همه فرهنگیان گفته شود. حوزه سخاوتمندانه تربیت‌شدگان خود را در اختیار نظام قرار می‌دهد،‌ در صورتی که اگر نهادها بخواهند همان نیروها را تربیت کنند، باید زمان و هزینه بیشتری را صرف کنند و در نهایت نتیجه کار آنها کیفیت تربیت‌شدگان حوزه را نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: همان گونه که تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش در راس دو دستگاه مدنظر قرار دارد، امیدواریم این تعامل در مدیران میانی و کارشناسان هم ایجاد شود، چنانچه هرجا تعامل میان مدیران میانی و بخش‌های استانی حوزه و آموزش و پرورش برقرار شده است، شاهد نتایج مثبت آن بوده‌ایم.
 
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه تاکنون عرصه تعامل حوزه‌ و آموزش و پرورش اغلب عرصه تبلیغ بوده است، تصریح کرد: ظرفیت‌های تعامل بیش از این است؛ نظریه‌پردازی، کارشناسی، مشاوره، مدیریت و اجرا از ساحت‌هایی است که می‌توان در آنها تعامل را گسترش داد.
 
وی با بیان اینکه حضور کارشناسی حوزه باید در نهادهای تصمیم‌ساز نهادینه شود، اضافه کرد: این یک بحث تشریفاتی نیست که صرفا یک نماینده از حوزه در جلسات حضور داشته باشد، بلکه باید نحوه و جایگاه تعامل حوزه نهادینه شود.
 
حجت‌الاسلام جمشیدی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران، اظهار داشت: نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران رویکرد کاربردی‌تری نسبت به حوزه‌های علمیه برادران دارد و رسالت‌های آن با حضور در آموزش و پرورش هماهنگ است.
 
وی با بیان اینکه خواهران طلبه می‌توانند در عمل حجاب و عفاف، اعتقادات سالم و رفتار درست برای نسل جوان و نوجوان الگو باشند، ادامه داد: ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران مغفول مانده است و ظرفیت‌های آن جدی گرفته نشده است.
 
در این دیدار همچنین حجت‌الاسلام مجتبی ملکی مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موضوع فضای مجازی در دستور کار ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر 90 درصد محتوا در فضای مجازی به زبان انگلیسی است و این نشانه غلبه فرهنگ غربی بر فرصتی است که در اختیار عالم قرار دارد.
 
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع محتوای آموزشی در آموزش و پرورش افزود: این امر مشارکت مراکز حوزوی را در سطوح بالای تولید محتوای آموزشی می‌‌طلبد،‌ اما تاکنون در این عرصه شاهد توفیق چندانی نبوده‌ایم.
 
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: امروز فرهنگ تعامل حوزه و آموزش و پرورش به مرحله‌ای از رشد رسیده است که هیچ کس نمی‌تواند منکر ضرورت آن شود، البته باید مقدمات و راهکارهای آن فراهم شود.
 
وی اظهار امیدواری کرد با حمایت‌های مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور شاهد حضور موثر اندیشمندان حوزوی در آموزش و پرورش باشیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.