اپراتورها

تلفن همراه

June 28, 2014
7:41 شنبه، 7ام تیرماه 1393
کد خبر: 62990

دردسر فعالسازی اپلیکیشن های موبایل و قبض های نجومی

با فراگیرشدن گوشی های هوشمند و اپلیکیشن ها، میزان استفاده از اینترنت موبایل روز به روز افزایش می یابد و این موضوع دردسرتازه ای را برای کاربران به همراه دارد؛ چرا که بسیاری از کاربران موبایل به دلیل استفاده از این اپلیکیشن ها متحمل هزینه های زیادی بر روی قبوض تلفن همراه و کاهش شارژ ریالی موبایلشان می شوند.
 
به گزارش مهر، مشترکان سیم کارتهای دائمی چندی است که در قبوض خود با رقم های بالایی در قسمت دیتا و اینترنت مواجه می شوند و این درحالی است که خودشان اذعان دارند که تا این حد از اینترنت موبایلشان استفاده نکرده اند؛ این موضوع برای کاربران سیم کارتهای اعتباری نیز صدق می کند و بسیاری از مشترکان این سیم کارتها، مبالغ شارژ موبایلشان را بدون استفاده از اینترنت، از دست می دهند.
 
وحید صدوقی – مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در گفتگو با خبرنگار مهر، دلیل محاسبه این ارقام غیرقابل پیش بینی، بروز رسانی اپلیکیشن های موبایل های هوشمند عنوان کرد و گفت: برنامه های کاربردی موبایل که از سوی کاربر دانلود می شود و برروی صفحه گوشی ها قرار دارد ناخواسته بروزرسانی می شود و این بروزرسانی از بستر اینترنت موبایل اتفاق می افتد که این امر سبب می شود بدون اینکه مشترک متوجه بروزرسانی نرم افزار شود، هزینه ای بابت استفاده اینترنت از کاربر کسر شود.
 
وی با بیان اینکه این موضوع به ضرر کاربرانی است که از اینترنت استفاده نمی کنند اما اپلیکیشن نصب کرده اند، افزود: به مشترکان تلفن های هوشمند توصیه می شود که به دلیل وجود اپلیکیشن های کاربردی بر روی موبایل هایشان، بسته اینترنتی مدت دار فعال کنند حتی اگر از gprs موبایلشان استفاده نمی کنند.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار با ذکر مثال از شکایت مشترکی که مبلغ 300 هزار تومان برروی قبض تلفنش، هزینه اینترنت آمده بود گفت: پس از بررسی ها مشخص شد که اپلیکیشن هایی که این مشترک برروی موبایل خود نصب و دانلود کرده بود برورزسانی می شد و ارتقا پیدا می کرد که این موضوع از طریق اینترنت موبایل و بدون اینکه کاربر بداند انجام می شد.
 
صدوقی رشد ترافیک دیتای مشترکان همراه اول را در 15 ماه گذشته، بالغ بر یکهزار و 100 درصد عنوان کرد و گفت: متناسب با توسعه اپلیکیشن های موبایل، شاهد رشد مصرف دیتا در کشور هستیم. به نحوی که برآوردها نشان می دهد که بیش از یک میلیون نفر در لحظه از اینترنت gprs استفاده می کنند.
 
وی مبلغ اینترنت همراه اول را به ازای هر کیلوبایت 4 ریال در روز و یک ریال در شب عنوان کرد و گفت: بسته های دیتای سیم کارتهای همراه اول به ازای هر 3 گیگابایت دانلود 10 هزار تومان به صورت ماهانه است که قبل از اتمام بسته ها به مشترکان اطلاع داده می شود و چنانچه مشترک پاسخی به پیام ارسالی نداد، این بسته اینترنتی به صورت اتوماتیک تمدید می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.