تلفن همراه

فناوری

گوشی

June 28, 2014
7:43 شنبه، 7ام تیرماه 1393
کد خبر: 62992

گوگل دو ساعت هوشمند عرضه می‌کند

سرانجام بعد از گمانه زنی‌های فراوان گوگل از عرضه دو ساعت هوشمند ساخت خود خبر داد که قادر به دریافت فرامین صوتی، یادآوری امور مهم، سفارش دادن خرید کالا و … هستند.
 
 
 
به نقل از تکنولوژی ریویو، هر دو ساعت که مجهز به سیستم عامل آندروید هستند باید با محصولات شرکت‌های رقیب از جمله G Watch شرکت ال جی و Gear Live شرکت سامسونگ رقابت کنند. هر دوی این محصولات دارای نمایشگرهای لمسی بوده و از قابلیت اتصال به گوشی های هوشمند برخوردارند.
 
بر روی این دو ساعت هم نسخه‌ای از سیستم عامل آندروید موسوم به Android Wear اجرا می شود و کارکرد آن به شدت بستگی به کیفیت خدمات ال جی و آندروید و همین طور نرم افزاری مورد استفاده در این ساعت‌ها برای شناسایی صدای افراد دارد.
 
دیوید سینگلتون مدیر مهندسی واحد آندروید شرکت گوگل در این مورد گفته است: ما در آغاز مرحله جدیدی از کوچک سازی فناوری هستیم. وی که در کنفرانس I/O گوگل در سان فرانسیسکو سخن می‌گفت، افزود: ممکن است در آینده رایانه هایی ساخته شوند که بتوانند تمام مدت روز بر روی بدن نصب شوند و به درستی کار کنند.
 
به گفته وی سرویس Google Now بر روی ساعت های گوگل نصب شده و از این طریق اطلاعات مورد نیاز کاربران بر حسب نیازشان نمایش داده می شود. به عنوان مثال اگر فردی برای انجام پروازی با هواپیما برنامه ریزی کرده باشد و آن پرواز تاخیر داشته باشد، این تاخیر از طریق هشداری برای ساعت هوشمند به اطلاع کاربر می رسد. همچنین اطلاعات مربوط به مسابقات ورزشی حساس نیز به همین طریق در اختیار کاربر قرار می گیرد.
 
بررسی های گوگل نشان می دهد افرادی که از ساعت های هوشمند مجهز به سیستم عامل آندروید استفاده کرده اند، به طور متوسط 125 بار در روز آنها را چک کرده اند. این ساعت ها برای مطلع کردن کاربر از تماس گوشی های هوشمند و همین طور ارسال پیامک قابل استفاده هستند.
 
– See more at: https://farsnews.com/newstext.php?nn=13930406000203#sthash.qVhS0MLZ.dpuf
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.