اینترنت و شبکه

لبه تکنولوژی

June 30, 2014
9:49 دوشنبه، 9ام تیرماه 1393
کد خبر: 63062

روش جدید برای برقراری ارتباط هوشمند میان ابزارها

گروهی متشکل از 40 شرکت بریتانیایی موفق به ارایه روش جدیدی شده‌اند که ابزارها و دستگاه‌های الکترونیکی در شهرها و خانه‌های هوشمند می‌توانند با یکدیگر ارتباط داشته باشند، با هم صحبت کنند، به یکدیگر مشاوره دهند و از همدیگر یاد بگیرند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،روش جدید ارایه شده از سوی این گروه Hypercat نام دارد و به عنوان یک مرکز تحلیل هوشمند عمل می‌کند تا اطلاعات را حتی از دستگاه‌های غیراینترنتی نیز دریافت کند و امکان برقراری ارتباط میان آن‌ها را نیز فراهم سازد.
این سیستم به یک ابزار امکان می‌دهد تا از مرکز مربوطه سوال کند که چه نوع اطلاعاتی را باید در خود نگه دارد و تا چه میزان اجازه دارد به این اطلاعات دسترسی داشته باشد.
هدف از ارایه این روش کاهش مداخله انسان در هدایت دستگاه‌های الکترونیکی است تا در نهایت هر فرد بتواند در یک فضای کاملا هوشمند با امکانات پیشرفته‌تر زندگی کند.
 
در حال حاضر انسان مجبور است به صورت جداگانه رابط برنامه‌نویسی ابزاری(API) را در زمینه‌های مختلف بنویسد تا از این طریق معلوم شود کدام یک از بخش‌های نرم‌افزاری در یک سیستم باید باهم ارتباط داشته باشند. اما Hypercat این مشکل را برطرف می‌کند و به صورت هوشمند ارتباط میان دستگاه‌ها و نرم‌افزارها را برقرار می‌سازد.
 
یکی از جدیدترین سیستم‌های عرضه شده در این زمینه فناوری Nest گوگل است که با ارایه APIهای هوشمند به بخش نرم‌افزاری امکان می‌دهد کنترل ترموستات هوشمند را در دست بگیرد و با تمام سیستم‌های نرم‌افزاری موجود در خانه ارتباط برقرار کند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.