تلفن همراه

گوشی

July 1, 2014
9:08 سه شنبه، 10ام تیرماه 1393
کد خبر: 63080

کشورهای در حال توسعه رکورد دار خرید گوشی; خانمها طرفدار اپلیکیشن‌های سلامت

رتبه نخست خرید تلفن های همراه به کشورهای درحال توسعه رسید تا این کشورها بالاترین آمار خرید و فروش گوشی های تلفن همراه را به خود اختصاص دهند، در صورتی که کشورهای توسعه یافته بالاترین آمار خرید و فروش نرم افزارهای تلفن همراه را از آن خود کرده اند.
 
 
در حال حاضر، واردات و صادرات گوشی های تلفن همراه تبدیل به یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا شده است. زیرا گوشی های تلفن همراه، تبلت و اسمارت فون ها یکی از پر مخاطب ترین محصولات مصرفی در کشورهای در حال توسعه هستند.
 
بنا بر آمار منتشر شده، رشد فروش محصولات فناوری مانند تلفن های همراه در پنج سال اخیر با رشد چشمگیری در کشورهای در حال توسعه مواجه شده است. برای مثال کشور نیجریه در سال 2013 میلادی، از فروش محصولات فناوری 95 درصد سود به دست آورده است.
 
رشد خرید و فروش گوشی های تلفن همراه در سال 2013 میلادی در کشورهای افریقایی و آسیایی با بیش از 50 درصد رشد مواجه بوده است. افزایش خرید و فروش تلفن همراه نه تنها می تواند میزان ارز قابل توجهی را وارد کشور مبدا کند بلکه سود مخابراتی را نیز به همراه دارد.
 
پیش بینی می شود این رقم بین سال های 2013 تا 2017 میلادی از  61.1 درصد به 69.4 درصد افزایش یابد. در همین حال، کاربران اسمارت فون ها در سال 2014 میلادی به 1.75 بیلیون کاربر رشد داشته اند.
 
افزایش خرید و فروش نرم افزار در کشورهای پیشرفته
 
رشد خرید و فروش گوشی های تلفن همراه در حالی در کشورهای در حال توسعه مطرح می شود که این رقم در کشورهای توسعه یافته در تقویت برنامه های کاربردی و همینطور نصب و خرید و فروش اپلیکش ها مشاهده می شود. به همین دلیل شرکت های متعددی به ارائه نرم افزارهای مختلف می پردازند تا بتوانند فروش بیشتری را به خود اختصاص دهند.
 
استقبال از اپلیکیشن های کاهش یا افزایش وزن و سنجش سلامت
 
ارائه نرم افزارهایی در رابطه با کاهش یا افزایش وزن، سنجش سلامت و غیره با استقبال بی نظیر مخاطبان روبرو شده است به طوری که هر یک از این نرم افزاها مدتی پس از ارائه به بازار تا 87 درصد سود خالص را تجربه می کنند!
 
62 درصد از این رقم را کاربران خانمی به خود اختصاص داده اند که بیشترین مصرف کنندگان اپلکیشن های سلامتی هستند و 38درصد باقیمانده را آقایان تشکیل می دهند. بنا به آمار منتشر شده کاربران بین 35 تا 54 ساله نیز بیشترین سن مصرف کننده این نرم افزارها هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.