امنیت

فناوری اطلاعات

July 2, 2014
3:22 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63101

گرد‌همایی هکر‌ها در اصفهان

دومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با هدف شناسایی و تقویت پتانسیل‌های متخصصان کشور در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات، مهر ماه امسال به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌شود.
 
مهدی بهروزی، دبیر این جشنواره با بیان این که در این دوره علاقه‌مندان و متخصصان موضوع امنیت در فضای سایبری در دو سطح مبتدی و حرفه‌ای با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: در اولین دوره جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات که در سال گذشته برگزار شد، بیش از 150 تیم از سراسر کشور در مرحله برخط با یکدیگر به رقابت پرداختند.
بهروزی درباره محورهای مسابقات این دوره از جشنواره گفت: جرم‌شناسی رایانه‌ای، پنهان‌نگاری، اکسپلویت‌نویسی- سطح حرفه‌ای، کدنویسی امن- سطح مبتدی، نفوذگری در وب، مهندسی معکوس، شکست الگوریتم‌ها و پروتکل‌های رمزنگاری، نفوذگری در شبکه و سرویس‌ها و سؤالات عمومی حوزه‌ امنیت از جمله این محورها خواهد بود.
وی افزود: تمامی علاقه‌مندان در دو سطح حرفه‌ای و مبتدی می‌توانند از اول مردادماه به مدت 13 روز نسبت به ثبت نام در این جشنواره اقدام کنند که پس از تعیین سطح و صلاحیت در 23 مرداد ماه به صورت برخط و به روش CTF (به دست آوردن پرچم) با یکدیگر به رقابت بپردازند.
دبیر دومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات ضمن توصیه به شرکت کنندگان مبتدی نسبت به ارتقای سطح توانایی خود برای افزایش احراز صلاحیت شرکت در مسابقه تاکید کرد: تمام علاقه‌مندان تا زمان باقی‌مانده برای ثبت نام می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی festival.nsec.ir و دریافت مستندات لازم، نسبت به ارتقای سطح خود اقدام 
کنند.
بر اساس این گزارش، مسابقات شرکت‌کنندگان حرفه‌ای و مبتدی به صورت جداگانه در روز 23 مردادماه امسال، به صورت آنلاین برگزار می‌شود و تایید صلاحیت شدگان مرحله برخط، در مهرماه با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان به صورت حضوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.