امنیت

گوشی

July 2, 2014
3:50 چهارشنبه، 11ام تیرماه 1393
کد خبر: 63105

همکاری ال‌جی با مک‎آفی برای ضدسرقت شدن G3

چندی پیش، مک‌آفی، بخشی از امنیتی اینتل، و ال‌جی الکترونیکس اعلام کردند که گوشی جدید ال‌جی G3 با نسخه‌ای از برنامه امنیتی موبایلMcAfee Mobile Security  که از پیش روی آن نصب شده عرضه می‌شود.
 
این برنامه شامل امکانات ضدسرقتی است که برای محافظت از کاربران در برابر ریست‌های کارخانه‌ای غیرمجاز و بی‌اجازه طراحی شده است. قابلیت Kill Switch به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی خود را از راه دور غیرفعال کنند؛ مثلاً در موارد گم شدن گوشی یا سرقت آن. این نرم‌افزار محتوا را پاک می‌کند و اجازه دسترسی و سرقت اطلاعات شخصی کاربران توسط دیگران را نمی‌دهد.
 
Capture
 
گوشی‌های هوشمند آماج جرائم گوناگونی هستند زیرا ارزش پولی دارند و اطلاعات شخصی کاربران در آنها ذخیره شده است. طبق گزارشات دانشگاه کرِیتون، امریکا سالانه ۵۸۰ میلیون دلار صرف جایگزین کردن گوشی‌های مسروقه می‌کند. افزایش شیوع بدافزارها برای کاربران موبایل جای نگرانی دارد. یافته‌های گزارشات مشتریان امنیت موبایلی مک‌آفی نشان داد که باغ وحش بدافزارهای موبایلی اندروید ۱۹۷ درصد بین دسامبر ۲۰۱۲ تا دسامبر ۲۰۱۳ رشد داشته است.
 
دکتر داچمن وو، رئیس بخش برنامه‌ریزی گوشی‌های هوشمند ال‌جی، گفت: «ما با مک‌آفی در حال همکاری هستیم تا نسخه سفارشی‌شده از نرم‌افزار امنیت موبایلی‌اش را، که برنده جایزه شده است، ارائه دهیم تا توانایی‌های ذاتی ال‌جی را به عنوان جز جدانشدنی از ال‌جی G3 برای ایجاد امنیت بیافزاید. بهره‌گیری از قابلیت Kill Switch یکی از چند نوع ابزارهای متفاوتی است که ما برای اطمینان به کاربران خود به منظور محافظت ساده و جامع آنها در برابر این افق تهدیدآمیز روبه‌فزونی، هم از جنبه آنلاین و هم فیزیکی، ایجاد کرده‌ایم.»
 
ال‌جی G3 از طریق یک مشارکت چندجانبه جهانی، اکنون به نسخه خاصی از نرم‌افزار امنیتی موبایل مک‌آفی مجهز است تا برای کاربران روشی ساده و جامع برای محافظت از خودشان در برابر تهدیدات حریم شخصی و امنیتی و سرقت هویت فراهم کند. آنتی‌ویروس، پشتیبانی از اطلاعات، قفل و پاک‌سازی از راه دور و ردیابی از راه دور، همه از طریق برنامه کاربری مک‌آفی (McAfee) به مدت ۵ سال بدون هیچ هزینه‌ای در دسترس است.
 
قابلیت Kill Switch لایه‌ای اضافی برای محافظت است که به کاربر امکان کنترل گوشی در زمان گم شدن یا به سرقت رفتن را می‌دهد. قفل صفحه McAfee Mobile Security از ریست کارخانه‌ای و تلاش برای روت کردن ممانعت می‌کند و به رمزعبور برای تأیید نیاز دارد. این قابلیت می‌تواند توسط کاربر از طریق گوشی یا یک کنسول وب کنترل شود.
 
جان گیاماتو، معاون ارشد و مدیر کل کسب‌و‌کار مشتریان در مک‌آفی، گفت: «ما با ال‌جی در حال همکاری هستیم تا امنیتی منحصربه‌فرد را ساخته و اعمال کنیم تا به کاربران قدرت دهد زندگی دیجیتالی ایمن‌تر و بدون نگرانی داشته باشند. مشارکت با پیشگامان جهانی در صنعت موبایل مانند ال‌جی یکی از روش‌های زیادی است که ما به روشی خستگی‌ناپذیر روی آن کار می‌کنیم تا راهکارهایی مبتکرانه ارائه دهیم که محاسبات موبایلی را برای مشتریان ایمن‌تر کند.»
 
نرم‌افزار McAfee Mobile Security از پیش در ال‌جی G3 نصب شده و قابلیت Kill Switch به طور خودکار در این گوشی از ۲۸ مه فعال شده است. دیگر کاربران می‌تواننند این برنامه امنیتی موبایل مک‌آفی را از فروشگاه مجازی گوگل به نام Google Play Store به طور رایگان دانلود کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.