اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

July 5, 2014
8:54 شنبه، 14ام تیرماه 1393
کد خبر: 63140

پرسرعت‌ترین اینترنت را از کدام شرکت‌ بگیریم؟

برترین ISP‌ها از نظر سرعت اینترنت در خرداد‌ماه سال 93 معرفی شدند.
 
 
در زمینه‌ی اینترنت 128 کیلوبیتی شرکت عصر انتقال داده‌ها به عنوان ارائه‌کننده‌ی پرسرعت‌ترین خدمات شناخته شده و پس از آن شرکت‌های اطلاع‌رسانی پژواک پژوهش غرب و اندیشه سبز خزر در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
 
مخابرات استان اصفهان، داتک، رایانه دانش گلستان و شرکت رسانه اصفهان نت نیز به ترتیب در رده‌های بعدی جدول پرسرعت‌های این بخش قرار گرفته‌اند.
 
اینترنت 256 کیلوبیتی
 
در ارتباط با اینترنت 256 کیلوبیتی نیز بنابر نتایج اعلام شده بر روی سایت مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) مخابرات خراسان رضوی بیشترین سرعت را داشته و پس از آن شرکت‌های شبکه رهانت و انتقال داده‌های نداشته صبا (صبانت) در رده های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
 
همچنین شرکت آسیا‌تک به عنوان رتبه‌ی چهارم این جدول شناخته شده و پس از آن شرکت‌های مخابرات خراسان شمالی، مخابرات گلستان، عصر انتقال داده‌ها و مخابرات اصفهان در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.
 
اینترنت 512 کیلوبیتی
 
در این بخش نیز شرکت پردیس اطلاع‌رسان سپهر به عنوان ارائه‌کننده‌ی پرسرعت‌ترین خدمات شناخته شده و پس از آن شرکت شبکه گستر پیام‌آوران کویر در رتبه دوم قرار دارد.
 
شرکت‌های عصر انتقال داده‌ها، مخابرات آذربایجان شرقی و توسعه ارتباطات هما نیز رتبه‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند و پس از آنها شرکت‌های شهراد شبکیه، مخابرات خراسان، روشنگران ارتباطات رایانه ورهانت زنجان در رده‌های بعدی جدول پرسرعت‌های این بخش قرار گرفته‌اند.
 
اینترنت یک مگابیتی
 
اما در زمینه‌ی اینترنت یک مگابیتی هم شرکت عصر انتقال داده‌ها به عنوان ارائه‌کننده‌ی سریع‌ترین خدمات معرفی شده و پس از آن شرکت شبکه‌گستر پیام آوران کویر در رده‌ی دوم قرار دارد.
 
شرکت‌های توسعه‌رسان پاسارگاد، مخابرات خراسان جنوبی، مخابرات خراسان و مخابرات آذربایجان شرقی نیز در رده‌های بعدی این جدول قرار دارند.
 
اینترنت دومگابیتی
 
بنابر اعلام متما، در زمینه اینترنت دومگابیتی هم شرکت عصر انتقال داده‌ها به عنوان ارائه‌کننده پرسرعت‌ترین خدمات شناخته شده و پس از آن شرکت‌های شبکه گستر پیام‌آوران کویر و مخابرات کردستان در رده‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.
 
هم‌چنین مخابرات خراسان، سروش رسانه، مخابرات آذربایجان شرقی و توسعهرسان پاسارگاد به عنوان دیگر شرکت‌هایی معرفی شده‌اند که در این حوزه به ارائه‌ی اینترنت پرسرعت پرداخته‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.