تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری

July 5, 2014
9:49 شنبه، 14ام تیرماه 1393
کد خبر: 63149

شایعات حول اولین محصول پوشیدنی مایکروسافت

شایعات پیرامون ساعت هوشمند مایکروسافت مدت‌هاست که در فضای اینترنت پخش شده است. ساعتی که گفته می‌شد قادر است با اندروید Wear، اسمارت‌واچ های های سامسونگ و حتی شاید ساعت هوشمند اپل رقابت جدی داشته باشد. اما به نظر می‌رسد که این محصول یک «ساعت» نخواهد بود.
 
پاول ثوروت که اخبار ویندوزی و مایکروسافت را دنبال می‌کند، در وبسایت خود خبر داده که اسمارت‌واچ مایکروسافت در واقع یک اسمارت‌بند خواهد بود که تنها برای تناسب بدن کاربرد خواهد داشت. در این اسمارت‌بند سنسورهایی برای محاسبه میزان قدم‌ها، سوختن کالری و ضربان قلب تعبیه شده است.
 
تصویری که از پتنت تازه انتشار یافته مایکروسافت ارائه شده، شاید بتواند شمایی کلی از این اسمارت‌بند را به ما نشان دهد. همانطور که ملاحظه می‌کنید علائمی چون مسافت دویده شده، ضربان قلب و غیره در تصویر دیده می‌شود.
 
ثوروت احتمال داده که مایکروسافت این اسمارت‌بند را با قیمتی معادل با سامسونگ گیر فیت که اوایل امسال با قیمت 199 دلار به بازار راه پیدا کرد، خواهد فروخت. اسمارت‌بند مایکروسافت طبق گزارش‌های پیشین نوتیفیکیشن های اسمارت‌فون را نمایش می‌دهد و با iOS، اندروید و ویندوز فون سازگاری خواهد داشت. سه ماهه چهارم امسال زمانی است که برای معرفی و فروش این محصول تخمین زده شده است.
 
اندروید Wear تنها با گوشی‌های اندرویدی سازگاری دارد و از طرفی دستگاه‌های پوشیدنی سامسونگ نیز فقط با دستگاه‌های خود سامسونگ هماهنگ می‌باشد و ناگفته پیداست که آی‌واچ اپل نیز با آیفون، آیپد و احیانا مک فعالیت می‌کند. با این حساب مایکروسافت با عملکرد سراسری خود با هر سه سیستم عامل می‌تواند امید جذب کاربران بیشتری را حداقل در حوزه سلامت داشته باشد.
 
توصیه می‌کنیم که این خبر را با دیده شک نگاه کنید چون لزوما ثبت یک پتنت نمی‌تواند دال بر تولید این محصول توسط مایکروسافت باشد و ممکن است تا پایان سال حتی مایکروسافت یک اسمارت‌واچ شیک و ویندوزی برای رو کردن داشته باشد!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.