اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 6, 2014
6:06 یکشنبه، 15ام تیرماه 1393
کد خبر: 63167

ضریب نفوذ اینترنت همراه البرز در رتبه دوم قرارگرفت

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز گفت : ضریب نفوذ اینترنت تلفن همراه استان البرز با ضریب نفوذ 18.13در رتبه دوم پس از تهران قرارگرفت.
 
به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نژادمحمد با بیان این مطلب افزود: ضریب نفوذ اینترنت استان البرز در سال 92 معادل 49.63بوده است که در مقایسه با ضریب نفوذ دیگر استان ها در جایگاه هشتم قرار دارد.
 
وی اظهارکرد: در راستای اجرای طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (uso) ،با انجام تحقیقات میدانی در خصوص روستاهای فاقد پوشش ارتباط تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت پرسرعت اطلاعات مربوطه جمع آوری شده است.
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، بااشاره به اینکه کلیه روستاهای زیر 20 خانوار استان دارای حداقل یک ارتباط تلفن ثابت همگانی و کلیه روستاهای بالای 20 خانوار دارای ارتباط تلفن ثابت هستند، افزود: 67 روستای بالای 100 خانوار نیز دارای اینترنت پر سرعت ADSL هستند.
 
نژادمحمد برضرورت شناسایی 21 روستای فاقد اینترنت پر سرعت در استان البرز تاکید کرد و گفت: 21 روستای فاقد اینترنت پر سرعت دارای بیش از 100 خانوار در قالب طرح uso شناسایی و هزینه تجهیزات مورد نیاز جهت برقراری این سرویس، توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی قراردادی به مخابرات استان البرزپرداخت می شود. 
 
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز تصریح کرد: 13روستای بالای 100 خانوار نیزفاقد هرگونه پوشش تلفن همراه هستند که جهت نصب سایتهای جدید شناسایی شده اند و اطلاعات روستاهای دیگر نیز در حال تکمیل است .
 
گفتنی است هزینه این پروژه در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی(uso) توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به اپراتور سیار مربوطه پرداخت می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.