اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 6, 2014
9:34 یکشنبه، 15ام تیرماه 1393
کد خبر: 63174

تصویب قانون نگهداری اطلاعات کاربران در روسیه

مجلس دومای روسیه پیش‌نویس قانونی را تصویب کرده که به موجب آن شرکت‌های اینترنتی خارجی موظف می‌شوند اطلاعات شخصی کاربران روس را در داخل این کشور ثبت و ذخیره کنند.
 
 
دولت روسیه می‌گوید هدف از تصویب این قانون در دوما، حفاظت از داده‌ها و تقویت و بهبود سیستم شبکه مجازی این کشور است، اما منتقدان نگران هستند که هدف واقعی، کنترل شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر باشد.
 
گفته می‌شود دولت روسیه سعی دارد به اطلاعات بیشتری از کاربران شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کند.
 
قانون جدید که در مجلس دوما به تصویب رسیده برای اجرایی شدن باید توسط مجلس اعلا و همین‌طور رییس‌جمهوری روسیه تایید شود.
 
در صورت تصویب نهایی، قانون تا سپتامبر 2016 اجرایی نخواهد شد اما در عین حال زمینه را فراهم خواهد کرد که دولت بتواند بعضی سایت‌ها را مسدود کند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی، ودیم دنگین، یکی از نمایندگان مجلس روسیه درباره این لایحه گفته بیشتر روس‌ها نمی‌خواهند اطلاعات شخصی خود را در جایی نگهداری کنند که در دسترس آمریکا باشد، در‌حالی‌که ممکن است هک شود و در اختیار مجرمان قرار گیرد.
 
به گفته وی، تمام اطلاعات شخصی مردم در اینترنت است و شرکت‌ها باید مراکز نگهداری و حفاظت از داده‌ها را در داخل خود روسیه تاسیس کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.