تلفن همراه

گوشی

July 8, 2014
7:21 سه شنبه، 17ام تیرماه 1393
کد خبر: 63204

مشکلاتی که ممکن است برای Android شما پیش بیاید و راه حل آنها

LG HS G flex.png

هر سیستم عاملی ممکن است گاهی با مشکل مواجه شود آندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست و پس از مدتی ایراداتی در آن بوجود می آید که اغلب قابل حل است و میتوانید با اعمال تغییری در تنظیمات یا برنامه های موبایل مشکل را حل نمایید.
 
مشکل باتری
 
اصلی ترین و بیشترین مشکلی که برای کاربران پیش می اید در رابطه با باتری موبایل است که گاهی بدلیل فعالبت های پس زمینه ی موبایل است و البته صفحه نمایش، چندی پیش مطلبی در رابطه با راهکارهایی برای کم کردن مصرف باتری متشر شد که در اینجا میتوانید آنرا مشاهده کنید و رعایت و بررسی این نکات تا حد قابل توجهی میتواند مصرف باتری شما را کنترل و بهبود بخشد.
 
کند شدن عملکرد رابط کاربری
 
اگر آندروید شما مدتی است که بیشتر از قبل لگ میخورد و کندتر شده است اولین دلیل آن ممکن است بخاطر پر شدن حافظه داخلی موبایل باشد که میتوانید از منوی Settings à Storage این موضوع را بررسی کنید، اگر اینگونه بود توصیه میشود اطلاعات و برنامه های خود را تا جای ممکن به کارت حافظه یا حافظه خارجی انتقال دهید، همچنین پاک کردن حافظه کش برنامه ها هم (Delete Cache) در عملکرد موبایل موثر است که میتوانید در منوی Settings à Apps وارد اطلاعات هربرنامه شوید و Cache آنها را پاک کنید ویا با استفاده از برنامه هایی نظیر App Cache Cleaner یا Clean Master اینکار را انجام دهید؛ جدا از اینها استفاده از Live Wallpaper نیز عملکرد موبایل را کندتر میکند.
 
اشکال در اتصالات
 
اگر برایتان پیش می آید که با اتصالات موبابلتان به مشکل بر بخورید، ابتدا میتوانید موبایل خود را برای مدت حدود ۳۰ثانیه در حالت Airplane Mode قرار دهید که در اغلب حالات جواب میدهد و مشکل برطرف میشود در غیر اینصورت بایستی تنظیمات خود را از اول تنظیم کنید یعنی Forgot Network و اتصال دوباره.
 
اشکال در همگام سازی (Sync)
 
گاهی پیش می آید که در قسمت Sync یا همگام سازی و پیغام خطا مواجه میشوید که اغلب ممکن است به این دلیل باشد که سرویس دهنده ی شما در حال بروزرسانی باشد و یا برای مدتی غیرفعال باشد که با صبر کردن مشکل برطرف میشود اما اگر مشکل ادامه پیدا کرد، برای مثال همگام سازی گوگل انجام نمیشد ممکن است بدلیل مسدود شدن پورت های آن باشد که بهتر است از نرم افزارها یا تنظیمات وی پی ان استفاده کنید که البته معمولاً مشکلاتی که با سرورهای گوگل پیش میاید بعد از چند روز بصورت خودکار حل میشوند. همچنین پاک کردن اکانت قبلی و تنظیم مجدد حساب کاربری در موبایل نیز یکی از گزینه های پیشنهادی است.
 
خراب شدن برنامه
 
اگر یکی از برنامه های شما بعد از مدتی از کار افتاد ابتدا وضعیت بروزرسانی برنامه را بررسی کنید اگر بروزرسانی موجود بود آنرا نصب کنید، در غیر اینصورت میتوانید از طریق Task Manager برنامه را بسته و سپس دوباره آنرا اجرا کنید، اگر مشکل هنوز هم ادامه پیدا کرد میتوانید برنامه را پاک کرده و دوباره آنرا نصب کنید.
 
هنگ کردن موبایل
 
اگر موبایل شما هنگ کرد و هیچ عکس العملی نسبت به لمس یا فشردن دکمه ها از خود نشان نداد آرامش خودتان را حفظ کنید و ترجیحاً آنرا بسمت دیوار پرتاب نکنید! در بسیاری از مواقع با یک ریستارت ساده مشکل برطرف میشود که با نگه داشتن دکمه پاور موبایل برای مدت حدود ۱۵ثانیه امکان پذیر است، البته در بعضی مدل ها یکی از دکمه های تنظیم صدا را نیز بایستی همراه دکمه پاور فشار دهید اما در اکثر آندرویدها همان پاور به تنهایی کافیست، اگر هم یک آندروید قدیمی دارید که زیاد هنگ میکند و به نظر میرسد چندان قابل استفاده نیست در اینجا راهکارهایی برای آندروید قدیمی بلااستفاده شما معرفی شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.