امنیت

تلفن همراه

گوشی

July 13, 2014
8:13 یکشنبه، 22ام تیرماه 1393
کد خبر: 63288

چین آیفون را تهدیدی برای امنیت ملی خود دانست

تلویزیون دولتی چین روز جمعه گوشی هوشمند آیفون را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانست. علت این مساله قابلیت های این گوشی برای ردگیری موقعیت مکانی کاربران اعلام شد.
 
A staff member sets up the new iPhone 5Ss for a display picture at Apple Inc's announcement event in Beijing, September 11, 2013.  REUTERS/Jason Lee
 
به گزارش فارس به نقل از رویترز، یکی از گزارشگران این تلویزیون از این قابیلت آیفون انتقاد کرده و از اینکه اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران آیفون به راحتی قابل افشا شدن است، اظهار نگرانی کرد. به گفته وی اطلاعات شخصی کاربران از درجه حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و نباید به آسانی افشا شود.
 
در ادامه این گزارش از اینکه افشای داده‌های شخصی کاربران گوشی‌های آیفون منجر به مشخص شدن وضعیت کلی اقتصادی چین و حتی اسرار دولتی شود نیز اظهار نگرانی شد. اپل هنوز در مورد محتوای این گزارش واکنشی از خود نشان نداده است.
 
این اولین بار نیست که شرکت اپل از سوی رسانه های چینی مورد انتقاد قرار می گیرد. پیش از این هم برخی رسانه های چینی این شرکت را به ارائه اطلاعات و داده های کاربران به نهادهای اطلاعاتی آمریکا متهم کرده بودند و خواستار مجازات اپل شده بودند. این شرکت به علت کیفیت پایین خدمات ارائه شده به مشتریانش هم مورد انتقادهای گسترده بوده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.