فناوری اطلاعات

July 13, 2014
9:43 یکشنبه، 22ام تیرماه 1393
کد خبر: 63297

خرید جدید مایکروسافت برای تقویت سیستم Azure

مایکروسافت با خرید شرکت InMage و بهره‌گیری از فناوری‌های آن قصد دارد ابزار پشتیبانی و بازیابی اطلاعات در سیستم ابری Azure را تقویت کند.
 
به گزارش وبسایت Pcworld،نرم‌افزار InMage به گونه‌ای ساخته شده است که می‌تواند به‌صورت لحظه‌ای و در آن واحد تمام تغییرات ایجاد شده در داده‌ها را مورد بررسی قرار دهد و به‌ سازمان‌ها کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را از سیستم‌های رایانه‌ای محلی یا سایت‌های اینترنتی خارج از دسترس بازیابی کنند.
مایکروسافت همچنین قصد دارد محصول ویژه این شرکت موسوم به Scout را که به صورت ابزار کاربردی و مبتنی بر فضای پردازش ابری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، ارتقا دهد و آن را در قالب سرویس Azure Site Recovery در اختیار مشتریان خود بگذارد.
این خرید جدید که هنوز جزییات مالی آن مشخص نشده است، سیستم Azure کمک می‌کند در تمامی فضاهای IT بهترین خدمات بازیابی اطلاعات را برای سایت‌های اینترنتی ارایه دهد. از جمله این فضاها که ابزار یاد شده کاربرد خواهد داشت می‌توان به محیط‌های ویندوز و لینوکس، سیستم‌های سخت‌افزاری و مجازی‌سازی، فناوری‌های Hyper-V و VMware و … اشاره کرد.
"تاکشی نومتو"(Takeshi Numoto) از مدیران مایکروسافت ضمن اعلام خبر یاد شده در وبلاگ رسمی خود توضیح داد که در آینده کاربران می‌توانند از طریق سرویس Azure Site Recovery نرم‌افزار Scout را در اختیار بگیرند. 
با این وجود کاربران کنونی InMage همچنان می‌توانند به استفاده از محصولات این شرکت ادامه دهند. شرکت مایکروسافت همچنین به پشتیبانی از شرکای InMage ادامه خواهد داد.
شرکت InMage که به صورت خصوصی اداره می‌شود عمر ۱۰ ساله دارد و دفتر مرکزی آن در شهر سن‌جوز در ایالت کالیفرنیای آمریکا واقع شده است. فناوری‌های این شرکت برای بازیابی داده‌های از بین رفته به کار می‌روند و از شرکای آن می‌توان به شرکت‌های HP و Sungard اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.