گوشی

July 15, 2014
7:46 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63323

رواج سنسورهای ردیاب کودکان در آمریکا/ گزارش شبانه روزی به والدین

یکی از دغدغه های  همیشگی والدین در این موضوع خلاصه می شود که هم اکنون فرزندانشان در کجا هستند و این نگرانی تنها با شنیدن صدای فرزندان و اطلاع از محل آنها آرام می شود. 
 
زمانی که اسم سنسورهای ردیابی شنیده می شود، ناخودآگاه تصاویری از فیلم های پلیسی و جنایی متصور می شود که در این فیلم ها پلیس برای ردیابی جنایتکاران یا متهمان از سنسورهای ردیابی استفاده می کند.
 
اما اکنون والدین امریکایی برای اطلاع از محل و مکان فرزندان خود به استفاده از سنسورهای ردیابی روی آورده اند و بنا به گزارشات ارائه شده استفاده از این سنسورها با استقبال بی نظیری از سوی والدین امریکایی مواجه شده است. سنسورهای الکتریکی ردیابی مجهز به سیستم جی.پی.اس بوده تا محل و استقرار کودکان را در هر نقطه نشان دهند.
 
LG، یکی از شرکت هایی است که در این مسیر گام برداشته و به تولید سنسورهای ردیابی کودکان پرداخته است. سنسوری که می تواند در هر ساعت از شبانه روز، محل و مکان فرزندان را به والدین آنها گزارش کند. 
 
"ساموئل گیبز"، یکی از طراحان این سنسورهای الکترونیکی می گوید: "معمولا والدین برای استفاده از این سنسورها با عدم پذیرش از سوی فرزندانشان مواجه می شوند اما چه راه حلی برای این مشکل وجود دارد؟ زیرا بچه ها از همان دوران کودکی احساس بزرگی داشته و دوست ندارند که توسط والدین کنترل شوند یا به نوعی می توان گفت خواهان استقلال خود هستند. در پاسخ باید گفت، زمانی که بچه ها کوچکتر هستند می توان سنسورها را بدون اینکه متوجه شوند در داخل کیف آنها قرار داد اما زمانی که بچه ها تبدیل به نوجوانانی می شوند که در معرض خطرات بیشتری مانند اعتیاد، بذهکاری و غیره قرار دارند و ممکن است دروغ های متفاوتی را به والدین خود در رابطه با مکانی که هستند بگویند، می توان سنسورهای کوچکی را داخل تلفن همراه آنها نصب کرد تا با کمک دستگاهی که شرکت های سازنده در اختیار والدین قرار می دهد به ردیابی بچه ها پرداخت. اما بیشتر این تکنولوژی ها به صورت فناوری های پوشیدنی هستند و می توانند به شکل ساعت دور مچ بچه ها بسته شوند تا به ردیابی 24 ساعته آنها پرداخت.
 
این دستگاه جدید می تواند برای سالمندان یا اشخاصی که به بیماری آلزایمر مبتلا هستند و با خروج از خانه مسیر برگشت را گم می کنند نیز استفاده شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.