اپراتورها

باندپهن ثابت

تلفن همراه

رگولاتوری

July 15, 2014
7:53 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63326

شاتل: مخابرات قم برخلاف مصوبه رگولاتوری عمل میکند

یک ارائه‌دهنده ADSL گفت: مخابرات استان قم برخلاف مصوبات قانونی رگولاتوری از واگذاری امکانات مخابراتی به شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنتی ممانعت می‌کند.
 
 
احمد نخجوانی اظهار داشت: طبق ماده 10 مصوبه 97 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، هر شرکت ارایه‌دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) در صورتی مجاز به درخواست امکانات غیرفعال (پسیو) و کابلی جدید در هر مرکز تلفن است که حداقل 75 درصد امکانات موجود خود را در اختیار مشترکان قرار داده باشد.
 
وی افزود: این درحالی است که امکانات واگذار شده ما به مشترکان در تمامی مراکز مخابراتی استان قم به نزدیک 90 درصد رسیده و در نیمی از مراکز قم نیز 100 درصد امکانات در اختیار به متقاضیان واگذار شده است و با تکمیل ظرفیت و صف چند هزار نفری برای دریافت امکانات مواجه هستیم.
 
به گفته این ارائه دهنده سرویس ADSL، این شرکت تاکنون جلسات متعددی با مسوولان و مدیران ارشد مخابرات قم برگزار کرده و نامه‌های مختلفی برای رفع معضل پیش آمده درخصوص واگذار نکردن امکانات مخابراتی به شرکت‌های PAP ارسال کرده است اما این پی‌گیری‌ها نتیجه‌ای نداشته است.
 
وی ادامه داد: برگزاری چندین جلسه با استانداری، دیگر نهادها در قم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای مجاب کردن شرکت مخابرات استان قم به رعایت قوانین بازار رقابتی بی‌ثمر مانده است.
 
نخجوانی یادآور شد: از یک سال و نیم گذشته تاکنون درخواست‌های متعددی برای تخصیص فضا و طرح در مراکز مختلف مخابراتی استان قم ارایه شده اما با موافقت از سوی مخابرات مواجه نشده است و این شرکت مخابراتی با بهره‌برداری انحصاری از امکانات موجود خود به صورت یکطرفه و بدون رعایت شرایط بازار رقابتی نسبت به عرضه سرویس‌های ADSL در این استان اقدام کرده است.
 
این مدیرعامل شرکت PAP گفت: این شرکت همچنین آمادگی نصب تجهیزات در کافوها به منظور ارایه سرویس اینترنت برای متقاضیان اینترنتی که خطوط تلفن آنها در شهر قم روی فیبر است، را نیز اعلام کرده اما تاکنون با درخواست این شرکت موافقت نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.