اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 15, 2014
8:24 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63336

اظهارات رگولاتور در مراسم تکمیل رومینگ ملی

با بهره‌برداری از فاز نهائی رومینگ ملی، مشترکان تلفن همراه در نقاط فاقد پوشش اپراتور خود می‌توانند از سرویسهای صوت (Voice)، پیامک (SMS)، و GPRS (خدمات نسل دوم) سایر اپراتورها استفاده کنند.
 
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، علی‌اصغر عمیدیان که در مراسم آغاز بهره‌برداری از فاز نهائی طرح استفاده متقابل از شبکه‌های تلفن همراه سخن می‌گفت، با اعلام خبر فوق افزود: با اجرای فاز اول رومینگ ملی شبکه اپراتورهای اول و دوم در هزار و ۱۶۹ شهر و ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی در حال سرویس‌دهی به مشترکین شبکه رایتل هستند و تا امروز ۳۷ هزار و ۹۴۰ مشترک رایتل در شبکه همراه اول و ۶۳ هزار و ۲۳۶ مشترک رایتل در شبکه ایرانسل روم شدند.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با قدردانی از تلاش و همکاری مدیران عامل اپراتورهای تلفن همراه گفت: با بهره‌برداری از فاز نهائی رومینگ ملی بین سه اپراتور تلفن همراه، به تدریج هیچ نقطه‌ای در کشور وجود نخواهد داشت که پوشش تلفن همراه نداشته باشد.
 
وی با اشاره به اینکه در مصوبه ۱۸۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجرای رومینگ ملی، عمل به تعهدات پوششی و مالی، ترابردپذیری شماره‌ها و بازنگری پروانه‌ها بعنوان برخی از شرایط ارائه خدمات نسل‌های بالاتر از سوی اپراتورها پیش‌بینی شده اظهار کرد: در سالهای گذشته پروانه‌ها، فارغ از تعامل با اپراتورها و در فضای یکسان تدوین و صادر شده و متناسب با شرایط باید مورد بازنگری قرار می‌گرفت که در حال حاضر مراحل تکمیلی بازنگری در حال انجام است.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رفع نقاط فاقد پوشش شبکه برای تمامی اپراتورهای فعال در کشور، ارتقاء کیفیت ارائه خدمات در تمامی نقاط شهری و جاده‌ا‌ی، رفع مشکلات آنتن‌دهی در سطح شبکه معابر شهری و استفاده از سایتهای موجود به صورت اشتراک‌گذاری سایت را برخی از انتظارات رگولاتوری از اپراتورها در اجرای رومینگ ملی عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.