اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

July 15, 2014
8:33 سه شنبه، 24ام تیرماه 1393
کد خبر: 63340

وزیر ارتباطات: تالیا پروانه اپراتوری ندارد

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گفت: از نظر ما تالیا پروانه اپراتوری ندارد و برای مدتی پیمانکار مخابرات بود که از این پیمانکاری تاریخ زیادی باقی نمانده و به هر حال نتوانسته رضایت مردم را جلب کند.
 
محمود واعظی در فاز نهایی طرح رومینگ ملی به توضیحاتی در رابطه با این بخش پرداخت.
 
وی در این باره اظهار کرد: با توجه به قول هایی که داده‌ایم قرار است کیفیت ICT به حد مطلوبی برسد؛ هر چند این موضوع را قبول داریم که در حال حاضر خدماتی که ارائه می‌دهیم در حدی نیست که دوستان برای آن در وزارتخانه تلاش می‌کنند و باید به این موضوع اشاره کنم که کیفیت چه در زمینه تلفن همراه و چه در زمینه اینترنت باید افزایش یابد.
 
واعظی درباره فاز اول رومینگ ملی گفت:‌ اوایل تیر ماه مرحله اول رومینگ ملی را بین رایتل و دو اپراتور دیگر برقرار کردیم و این موضوع به خوبی اجرایی شد. اوایل تشکیل کابینه دولت شاید بسیاری فکر می کردند رومینگ ملی در حد یک رویا باشد چرا که اپراتورها با هم اختلاف زیادی داشتند و من آن زمان اعلام کردم دولت کاری را اراده کند و نتواند آن را به مرحله اجرا برساند وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مورد این که هر سه اپراتور در رابطه با بحث رومینگ ملی با هم همکاری داشتند، گفت: سیاست ما این است که بتوانیم سرویس‌ها و خدمات خوب و با قیمت پایین به مردم ارائه دهیم؛ این موضوع تنها در مقوله موبایل نیست و باید سعی کنیم آن را در پهنای باند اعلام کنیم. در همین راستا 35 درصد تخفیف روی قیمت پهنای باند اعمال شد که اکثر اپراتورهای اینترنتی کشور آن را اجرا کردند؛ اگر چند اپراتور در این بین از اجرای این طرح مقاومت کردند باید با آن‌ها برخورد کرد.
 
واعظی با اشاره به اینکه باید روش تعرفه گذاری تغییر کند، گفت: باید روش‌های تعرفه گذاری را تغییر داد تا مردم توان خرید بیشتری داشته باشند. من از اپراتورها درخواست می کنم با ارائه بسته‌های متفاوت حق انتخاب را برای مشتری قائل شوند.
 
وی در ادامه رومینگ ملی را مقدمه‌ای برای ترابورد پذیری نمره‌ها دانست و گفت: این موضوع به این معنی است که هر کس بتواند شماره خود را در آینده حفظ و با حفظ شماره خود در صورت تمایل، اپراتورش را تعویض کند. ما روی این موضوع بسیار جدی هستیم اگرچه یکی از اپراتورها رضایت چندانی از این طرح ندارد.
 
وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در مورد ارائه خدمت 3G توسط سایر اپراتورها گفت:‌ من قول دادم 3G را در نیمه دوم سال ارائه کنیم و قطعا این کار صورت خواهد گرفت. در مذاکراتی که سازمان تنظیم مقررات با یکی از اپراتورها دارد کارها به خوبی پیش رفته است و امیدوارم 12 مرداد که روز تحلیف دولت است اپراتوری که اعلام آماگی کرده در چند نقطه تهران بحث ارائه خدمت 3G را اجرایی کند؛ اگر این فرایند به خوبی صورت گیرد اجازه خواهیم داد تا این اپراتور از ابتدای شهریور ماه فعالیت خود را به صورت گسترده آغاز کند.
 
واعظی هشدار داد: اگر اپراتوری هزینه کرده باشد ولی به قانون بی توجهی کرده و بخواهد در اواخر کار سازمان تنظیم مقررات و وزارتخانه را تحت فشار قرار دهد قطعا برای آن ها کاری انجام نخواهیم داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.